MotoGP-luokassa ensimmäisen ja seitsemänneksi sijoittuneen eroa oli vain reilut 4,6 sekuntia. Kärkikaksikon eroa oli 27 tuhannesosasekuntia ja palkintopallille noussut kolmikko Andrea Dovizioso, Marc Marquez ja Valentino Rossi oli sekunnin sisällä.
MotoGP-luokassa Honda, Yamaha ja Ducati ovat tehoiltaan melko lähellä toisiaan eikä Suzukikaan ole kaukana. Ratkaisevaa onkin, miten pyörän säädöt ja rengasvalinnat onnistuvat.
Qatarin MotoGP-kisassa Ranskan Johann Zarco johti kisaa myös vuosi sitten, mutta molemmissa kisoissa rengasongelma pudotti hänet kärjestä. Vuosi sitten Zarco joutui keskeyttämään, nyt hän pääsi maaliin.
Dovizioson ja Marquezin voittotaistelu oli huima. Kokemus ratkaisi Valentino Rossin kolmannen sijan, sillä Valentino Yamaha-tiiminsä kanssa satsasi pyörän säädöissä nopeuteen eturenkaan kulumisen kustannuksella. Rossin uhkapeli palkittiin palkintopallisijalla.
Aprilia on lähentynyt kärkeä, mutta Losailissa ykköskuljettaja Aleix Espargaron tavoite kärkiviisikkoon mureni kaasutinongelmaan. KTM tuli Qatariin toiveikkaana, että ero kärkeen olisi kaventunut. Se ei toteutunut koko viikonloppuna.
Moto2-luokassa Italian Francesco Bagnaia taisteli uransa ensimmäisen voiton jättäen maanmies Lorenzo Baldassarrin toiseksi yhden kymmenyksen hävinneenä. Ennakkosuosikki Alex Márquez oli hyvissä asemissa kisan alkupuolella, mutta sitten takajarrun ongelma pudotti Alexin vauhtia ja hänen oli tyytyminen kolmanteen sijaan.
Luokan pettymys oli britti Sam Lowes, joka joutui jättämään MotoGP-luokan. Talvitesteissä Lowes piti hyvää vauhtia, mutta nopeutta ei Losailissa löytynyt. Ajo Motorpsortin GP-avaus Moto2:ssa oli ok huomioiden takarenkaan pito-ongelmat.
Moto3-luokan tulosluettelo osoittaa, että Honda on edelleen yhden potkun KTM:ää edellä. Kolme Hondaa oli kärjessä. Espanjalainen Jorge Martin oli ruutulipulla maanmiestään Aron Canetia vain 23 tuhannesosasekuntia edellä.