–Tätä ei millään kriteereillä voi sanoa MM-kilpailuksi, jyrisi Pyrhönen eikä jatkossakaan säästänyt sanojaan.
–Jotain on jonkun pakko tehdä, muuten voidaan laittaa pillit pussiin. Puomilla ei ollut kuin viisi kaveria, jotka aikovat ajaa koko sarjan. Ja näistäkin ainakin Husqvarna tiimin pilotit jää pois, jos ei lisää kuskeja ilmaannu. Veikkaan, ettei Vantaalla nähdä tänä vuonna MM-osakilpailua. Jos tänne ei vaivautunut kuin kourallinen ajajia, niin moniko viitsii lähteä Suomeen ja maksaa itsensä kipeiksi lauttamatkojen muodossa. Tämä tilanne on ihan sieltä itsestään, manasi luokan hallitseva pronssimitalisti ja kaivautui ongelman ytimeen, –Nähdäkseni syynä tähän tilanteeseen on aivan älyttömät osallistumismaksut, ympäri Eurooppaa poukkoileva kilpailukalenteri ja aivan liian monta osakilpailua, arveli Pyrhönen.
Pyrhösen ajolupa ratkeaa vasta lähiviikkoina, kun hyvinkääläinen keskustelee lääkärinsä kanssa, joten lievästi jalkaansa aristavalla tiimipäälliköllä oli Portugalissa aikaa nojailla rata-aitaan ja tarkastella kilpakumppaniensa edesottamuksia Cortelhan kovapintaisella radalla.
–Oman tiimin Alejandro ajoi kykyjensä mukaan. Kaveri ei taidollisesti vielä yllä kovin korkealle, mutta täällä hän teki sen mihin pystyy, eikä syyllistynyt yliyrittämiseen. Naomi on täällä hakemassa oppia, eikä häneltä mitään huippusuorituksia odotetakaan. Suomalaiset alisuoritti pahasti joka ukko. Ainoastaan Jussi Nikkilä ajoi kohtalaisesti puolet toisesta erästä, analysoi Pyrhönen.
Omasta paluustaan ja sarjaan osallistumisestaan Pyrhönen ei osannut sanoa juuta, eikä jaata.
–Katsotaan nyt mitä lääkäri sanoo ja miten tämä tilanne kehittyy. Ei ole mitään mieltä lähteä ajamaan tälläistä tynkäsarjaa, jolla ei ole mitään tekemistä enää minkäänlaisen MM-arvon kanssa, naulaa Pyrhönen.