Kölnin Intermot-messujen kynnyksellä Moto Guzzi esitteli päivityksen suosittuun retromankeli V7:aan. Suurin uudistus on se, että laite saa sekä ABS-jarrut että luistoneston (Moto Guzzi Controllo Trazione).
Sähköisten lisälaitteiden lisäksi myös moottoriin on keskittytty. V-twini on saanut kaverikseen uuden kuusiportaisen vaihdelaatikon, jossa on lyhyempi ykkös-, vitos- ja kutosvaihde. Kytkintä on hienosäädetty pehmeämmäksi ja tasaisemmaksi. Moottoria on kallistettu neljä astetta eteenpäin ja laskettu 10 millimetriä alaspäin, mikä Moto Guzzin mukaan on esteettisyyden lisäksi myös käytännöllinen ratkaisu, sillä se antaa polville enemmän tilaa. Tämä yhdessä 25 millimetriä laskettujen jalkatappien ja matalamman istuinkorkeuden kanssa tekee V7:sta helpon ajettavan kaiken kokoisille kuskeille.
Uudesta mallista on kolme eri versiota: Stone, Racer ja Special. Stone on yksinkertainen perusmalli, Specialiin on haettu inspiraatiota vuoden 1975 V750 S3:sta ja Racer tulee olemaan selvästi sporttisin. Näillä näkymin uusi V7 II tulee Eurooppaan marraskuussa. Hintatietoja ei vielä ole kerrottu.