Hinta 65 000 euroa plus verot. Runko titaania ja kuivapaino alle 200 kiloa.
Jos ylimääräiset 65 000 euroa plus verojen osuus polttelee taskussa, niin joudut odottamaan lähes vuoden ennen kuin voit sijoittaa ne uuteen Brough Superior Pendine Sand Raceriin. Valmistajan mukaan ensimmäiset pyörät nimittäin valmistuvat tuotantolinjalta syyskuun 2018 lopulla.
Pendine on 11 kilometriä pitkä hiekkaranta Walesin rannikolla. Siellä järjestettiin 1920-luvulta alkaen kilpailuja, joissa ajettiin nopeusennätyksiä. George Brough ihastui paikkaan niin, että nimi Pendine siirtyi myös hänen valmistamiinsa moottoripyöriin.
SS100-malliin perustuvan Brough Superior Pendine Sand Racerin moottorina on 88-asteinen V2. Neliventtiilikansilla ja Euro4-määräykset täyttäen moottori tuottaa 100 hevosvoiman tehon ja 89 newtonmetrin väännön. Saatavilla on myös Sport-versio, jonka tehoksi ilmoitetaan 130 hevosvoimaa ja väännöksi 120 newtonmetriä. Silloin moottori ei enää ole Euro4-normien mukainen, joten valmistaja ilmoittaa sarjan olevan tarkoitettu vain ratakäyttöön. Ostajan omalletunnolle siis jää, haluaako käyttää katuajossa Sport-kitillä varustettua pyörää. Huomionarvoista on, että Sport-version huipputeho ja -vääntö saavutetaan selvästi perusmallia matalammilla kierrosluvuilla
Materiaalit ja komponentit edustavat aivan terävintä huippua. Runko on valmistettu titaanista. Jarrut tulevat Beringeriltä. Edessä on kaksi 320-millistä levyä ja nelimäntäiset radiaalisatulat. Takajarrutkin tulevat Beringeriltä, levyn koko 230 milliä ja sen parina kaksimäntäinen satula.
Kuivapaino on saatu puristettua 196 kiloon painojakauman ollessa tasan 50/50.
Brough Superior Pendine Sand Racer (Sport)
Moottori: nestejäähdytteinen V2, sylinterien välinen kulma 88 astetta
Iskutilavuus: 997 cc
Poraus x isku: 94 x 71,8 mm
Puristussuhde: 11:1
Teho: 100 hv / 9800 r/min (130 hv / 8000 r/min)
Vääntö: 89 Nm / 7450 r / min (120 Nm / 6000 r/min)
Akseliväli: 1520 mm
Caster: 23,4 astetta
Jättö: 94 mm
Istuinkorkeus: 820 mm
Kuivapaino 196 kg
Hinta: 65 000 euroa + verot