Kärkipäähän niillä ei ollut kuitenkaan vielä asiaa, sillä Kallio oli vastannut Moto2-luokan 16. kovimmasta vauhdista torstain kahden session jälkeen.
Italtrans-tiimin suomalaiskuljettajan kiireisin kierros kirjattiin lukemin 1.43,370, joka merkitsee 0,245 sekunnin kohennusta keskiviikon parhaaseen. Ei vielä mitään huippua, mutta parannusta kuitenkin.
Paluu vanhaan runkoon merkitsi myös sitä, että turhauttavin arpapeli säätöjen kanssa rauhoittui.
– Löysin paremman fiiliksen pyörään ja sain itseluottamusta takaisin. Meidän on nyt päätettävä näiden testien jälkeen, miten tuon rungon kanssa jatketaan. Tarvitsemme uusia osia, jotka sopivat paremmin ajotyyliini, tuumi Kallio.
Moto2-luokan parhaasta vauhdista on vastanut Aki Ajolta päivästä toiseen ansaitut kehut keräävä Ajo Motorsportin Johann Zarco kovalla ajalla 1.42,121.
Quartararo jatkoi hurjaa
menoa – Ajolla vaikeuksia
Vähille kierroksille jäänyt Niklas Ajo puolestaan majaili Boe41 RRA-tiimin KTM-pyörällä lukemin 1.48,268 vasta sijalla 28 ennen Moto3-luokan viimeistä sessiota.
Keskiviikon tapaan kärjessä hääri Hondaa käskyttävä Fabio Quartararo hurjin lukemin 1.45,580.
Yksittäisiä nopeita kierroksia enemmän kisasäätöihin keskittyneet Red Bull KTM Ajo-tehdastiimin kuljettajat Brad Binder, Karel Hanika ja Miguel Olivei löytyivät tasaisesti sijoilta 7, 9 ja 10.
Moto2- ja Moto3-luokkien viimeinen IRTA-testijakso ajetaan Jerezissä 3.-5. maaliskuuta. Moto2-luokan kuljettajat saavat MM-kenraalissaan ensimmäistä kertaa käyttöönsä alkavan kauden viralliset Honda-moottorit.
MM-sarja käynnistyy 29. maaliskuuta Losailin radan valonheittimien loisteessa Qatarissa.