Austinissa Bradley Smith hävisi kärjelle peräti 1.22 minuuttia, mikä tekee nelisen sekuntia kierroksella. Hän oli 16:s. Pol Espargarolla oli moottoriongelmia.
RC16-pyörän kehitystyö jatkuu siis kiivaana, sillä parempaan olisi pystyttävä. Ensi viikolla testit jatkuvat Le Mansissa.
”Kisakuljettajamme Espargaro ja Smith testaavat Mika Kallion kanssa silloin tiistaina, Kallio jatkaa testejä yksin keskiviikkona”, kertoi KTM:n tiimimanageri Mike Leitner Speedweekille.
Pyörään on tulossa täysin uusi tehokkaampi moottori.
”Valmistelemme koko ajan isoja uudistuksia. Uutta paljon tehokkaampaa moottoria testataan Le Mansissa, toivottavasti se toimisi paremmin kuin nykyinen.”
”Meillä olisi oltava ehdottomasti kuusi moottoria, kaksi kisoja varten molemmille kuljettajille sekä varamoottorit.”
Uutena tiiminä KTM saa käyttää kauden aikana yhdeksää moottoria, kuten Apriliakin, muille sallitaan vain seitsemän. Kauden alussa käyttöön otetut moottorit alkavat olla jo käyttöikänsä ehtoossa.
”Meidän on nyt pystyttävä kehittymään etenkin teknisellä puolella”, Leitner sanoo.