KymiRingin rahoitusongelmista on huhuttu ja raportoitu vähän väliä. Viime elokuussa kuitenkin julkistettiin KymiRingin ja Dornan sopimus kilpailun järjestämisestä 2019-2023.
Kallio toivoo, että valtio lähtisi tukemaan KymiRingiä auttaakseen rataprojektin aikataulussa maaliin.
”En ole koskaan ollut kovin tarkasti perillä siitä, mitä KymiRingillä on tapahtumassa, mutta tiedän kyllä tilanteen päällisin puolin. Toivon todella, että he pystyvät rakentamaan radan loppuun aikataulun puitteissa”, Kallio sanoo Crash.netille.
”Heillä on pieniä rahoitusongelmia, mutta niitä on aina, kun uutta rataa tehdään. Toivoisin, että valtio antaisi projektille vielä hieman lisätyöntöä, minkä avulla rata saataisiin valmiiksi ajoissa.”
Jos kilpailu ajetaan 2019, lienee selvää, että Kallio ajaa siellä villillä kortilla. Tällä kaudella Kallio ajaa ainakin viisi villin kortin kilpailua.
”Tällä hetkellä suunnitelmissa on viisi kilpailua. Ensin Jerez, sitten Barcelona, Saksa, Itävalta ja Aragonia”, Kallio vahvistaa.
”Olisi mielenkiintoista ajaa myös Thaimana Buriramin uudella radalla, mutta päätimme, että ajan vain Euroopan kilpailuissa, se on meille yksinkertaisempaa. Mutta koskaan ei tiedä mitä tapahtuu, testikuljettajan on mahdollista ajaa kuusi villin kortin kilpailua, joten ehkä se kuudeskin siltä tulee vielä.”
Thaimaan mukaantulon ansiosta tällä kaudella ajetaan 19 osakilpailua. Kun Suomi tulee mukaan 2019, tasapainotetaan kalenteria vähentämällä yhdet viralliset testit kalenterista ennen kauden alkua.
Myös muutamat muut maat ovat käyneet Dornan kanssa neuvotteluja kuten Indonesia, lisäksi mukaan on tarkoitus tuoda yksi kaupunkikilpailu, mikä ajettaisiin vielä nimeämättömän kaupungin kaduille rakennetulla radalla.
”Rehellisesti sanottuna yli 20 kilpailua kaudessa on hyvin hankalaa tällä hetkellä. Olen aina sanonut, että ideaalimäärä olisi 22, mutta emme ole siihen vielä valmiita. Ja jos me haluaisimme 24 osakilpailua, meillä olisi jo 24 halukasta kisajärjestäjääkin tiedossa”, Dornan johtaja Carmelo Ezpeleta sanoo.