Kehitystä viime vuoteen on toki tapahtunut, vaikka Espargaro ei pystynyt ajamaan viimeistä testipäivää lainkaan loukkaannuttuaan kolarissa. Myös Bradley Smith paransi viime vuoteen nähden kierrosaikaansa 0,8 sekuntia. Mika Kallion mielestä ero kärkeen on silti edelleen liian iso.
”Paras aikamme (Espargaro) oli silti 1,5 sekuntia kärkeä hitaampi, se ero on edelleenkin aivan liian suuri. Uusi pyörä ei ole vielä ihan samalla tasolla kuin viimevuotinen. On tehtävä paljon lisää töitä seuraavissa testeissä. Onneksi tiedämme, mitä pitää tehdä”, Kallio sanoo Speedweekillä.
”Haluamme pyörän ennen kaikkea kääntyvän paremmin. Se oli viime kauden suurin ongelma. Olemme nyt uskoakseni tämän uuden rungon kanssa keksineet, mistä se johtuu. Mutta se on hyvä asia, että nyt ajaminen ei tunnu fyysisesti niin raskaalta kuin vielä vuosi sitten. Meidän pitää löytää ne oikeat kompromissit, mitä pitää tehdä. Tiedän hyvin, mikä vielä erottaa meidät muista tiimeistä, mutta en halua mennä yksityiskohtiin tarkemmin”, Kallio sanoo.
Kallio kaatui kaksi kertaa Sepangin testeissä.
”Se oli aika outo juttu. Ensimmäisen kerran kaaduin avausmutkassa, toisen viimeisessä. Ne olivat aika samanlaiset mutkat, joissa piti jarruttaa rajusti. Etupyörän pito katosi niissä. En tiedä, miksi niin kävi, se meidän on selvitettävä.”
Kallio arvelee, että ongelma saattoi hyvinkin johtua juuri siitä, että pyörää on yritetty saada kääntymään paremmin.
”Se voi hyvinkin olla niin. Kun tehdään pieniäkin muutoksia, se vaikuttaa pyörän geometriaan. Pääsemme jollain alueella eteenpäin, mutta joku toinen heikkenee. Juuri se oikeiden kompromissien löytäminen ja tekeminen ovat kaiken avain. Mielestämme olemme menossa oikeaan suuntaan. Ero kärkeen on silti aivan liian iso, on pystyttävä parantamaan”, Kallio sanoi.