Ratamoottoripyöräilyn kuusinkertainen maailmanmestari Max Biaggi aseenaan Voxan Wattman -streamliner aikoo parantaa sähkömoottoripyörien nopeusennätyksen uudelle kymmenluvulle.
Voxan Wattmanin voimalinja on muokattu Formula E -sarjan kilpurista. Tehoa siitä saadaan jopa 431 hevosvoimaa ja vääntöäkin moottori tuottaa muhkeat 960 newtonmetriä. Akkujen yhteispaino on 140 kiloa, joka on lähes puolet noin 300-kiloisen pyörän kokonaispainosta. Runkorakenteena on trellis-teräsputkirunko ja katteet on valmistettu hiilikuidusta. Etujarrua ei pyörässä ole kahdestakaan syystä. Ensinnäkin se parantaa aerodynamiikkaa ja toiseksi etujarrun käyttö heikon pidon omaavalla suola-aavikolla ei olisi turvallista.
Biaggin tavoitteena on ylittää 330 kilometrin tuntinopeus niin, että se olisi uusi virallinen FIMin hyväksymä sähköpyörien ennätysnopeus. Ennätysyritys ajetaan Boliviassa Salar de Uyunin suola-aavikolla, joka sijaitsee yli 3600 metrin korkeudella merenpinnasta. Voxan Wattman on tehokkain moottoripyörä, jota Biaggi on ikinä ajanut. Aerodynamiikan parantamiseksi Biaggi skannattiin ja katteiden muotoilu suunniteltiin nimenomaan hänelle ideaaliksi. Ennätysyritys on tarkoitus ajaa heinäkuussa 2021.