Ducati juhlistaa Francesco Bagnaian ja Alvaro Bautistan maailmanmestaruuksia kahdella Panigale V4 -erikoismallilla.
Vaikka Ducatilla on takanaan pitkä ja menestyksekäs kilpailuhistoria, voitti italialaisvalmistaja nyt ensimmäistä kertaa saman kauden aikana sekä MotoGP:n että World Superbiken kuljettajien maailmanmestaruudet. Superbikessä bolognalaisten kuivaa kautta ehti jatkua yli vuosikymmen, sillä edellinen Ducatilla maailmanmestaruuteen ajanut kuljettaja oli Carlos Checa 1098R:llä vuonna 2011. MotoGP:ssä Ducatin edellisestä mestaruudesta on vieläkin pidempään, sillä viimeisin Ducatilla mestaruuden voittanut kuljettaja on Casey Stoner, joka kruunattiin maailmanmestariksi kauden 2007 päätteeksi. Bagnaiasta tuli myös viidenkymmenen vuoden tauon jälkeen ensimmäinen italialainen MotoGP-maailmanmestari, joka ajoi mestaruuteen italialaisella pyörällä. Edellinen oli Giacomo Agostini vuonna 1972.
Mestaruuksien kunniaksi Ducati valmistaa Panigale V4:stä kaksi erikoismallia, kumpaakin 260 kappaletta. Kappalemäärä juontuu Ducatin perustamisvuodesta 1926. Rajoitettuna eränä valmistettavat mallit ovat väreiltään identtiset Bagnaian ja Bautistan mestaruuspyörien kanssa. Molemmissa pyörissä on myös kuljettajan nimikirjoitukset tankissa lakkapinnan alla, yläkolmioon laserkaiverrettuna mallin nimi ja pyörän järjestysnumero sekä aitoustodistus. Teknisesti World Champion Replica -pyörät eroavat perus-Panigalesta mm. yhdeksänlevyisellä STM-EVO SBK -kuivakytkimellä ja Akrapovicin katulaillisella vaimentimella, joka on kaksi kiloa vakiovaimenninta kevyempi. Brembon Stylema R -jarrusatuloiden parina on MCS-pääsylinteri vasemman käden etäisyyssäädöllä, Rizoman billet-alumiiniset säädettävät jalkatapit sekä kisaplexi.
Muita eroavaisuuksia perusmalliin on runsas hiilikuituosien käyttö, mm. etu- ja takalokasuojat, etujarrujen tuuletuskanavat ja äänenvaimentimen lämpösuoja. Jokaisen pyörän mukana toimitetaan myös Ducati Data Analyzer+ -tiedonkeruujärjestelmä. Jos haluaa testata erikoismallin ominaisuuksia radalla, niin sitä varten mukana on hiilikuituinen avoin kytkinkoppa, rekisterikilven ja peilien poistosarja sekä alumiininen kilpakäyttöön suunniteltu tankin korkki.