On ilmiselvää, että joka kerta täällä voittanut Marc Marquez on kilpailun ykkössuosikki.
”Kilpalusta tulee varmasti hankala ja mielenkiintoinen, tämän on sellainen superrata, jolla voi tapahtua ihan mitä tahansa. Näemme varmasti erittäin hienon GP-kilpailun”, Capirossi sanoo Corriere dello Sportille.
Ducati on tuomassa Austiniin uuden aerodynamiikkapaketin Jorge Lorenzolle, jonka alkukausi on ollut todella hankala. Espanjalainen on pyytänyt Ducatilta enemmän painopistettä eteen.
Vaikka varsinaiset erilliset siivekkeet onkin kielletty, lähes kaikki tiimit käyttävät katteita, joissa on siivekkeiden kaltaisia aerodynaamisia ratkaisuja. Vain KTM on vahvasti niitä vastaan.
”Minä pidän noista katteista ja myös siivekkeistä. Uskoisin, että juuri Austinissa ne nousevat isoon rooliin, kun mutkia on paljon ja etupää pitää saada pysymään radassa kiinni kiihdytyksissä. Tiedän, että KTM ja Honda eivät niistä pidä, Yamaha on jossain siellä välimaastossa, mutta juuri Ducati pitää niistä erityisen paljon. Katsotaan, mitä niiden suhteen tapahtuu viikonlopun aikana”, Capirossi arvioi.
Jorge Lorenzon surkea alkukausi on nostanut spekulaatioita, ettei hänen sopimustaan jatkettaisi. Capirossi on eri mieltä.
”Uskon Suzukin pian vahvistavan Alex Rinsin jatkosopimuksen, samoin uskon Lorenzon jatkavan kaikesta huolimatta edelleen Ducatilla. Johann Zarcon peliliikkeet ensi kaudeksi ovat yhä hämärän peitossa.”
Capirossi voitti urallaan kolme maailmanmestaruutta, kaksi 125-kuutioisissa ja yhden 250-kuutioisissa. Vuonna 2011 päättyneen kymmenvuotisen MotoGP-uran paras MM-sijoitus oli kauden 2006 kolmossija juuri Ducatilla.