Hallitseva mestari Lauslehto on saanut alkukauden aikana huomata, että numero 1 katteissa ei takaa menestystä, vaan töitä täytyy tehdä koko ajan menestyksen eteen.
– Aika-ajossa vauhti riitti seitsemänteen ruutuun ja ongelmia tuottivat eri rengasseokset. Kovemmalla renkaalla ei löytynyt riittävän hyvää vauhtia, mutta säätömuutoksien jälkeen asiaan löytyi parannus ja pystyin lähtemään kovemmalla seoksella kisaan, Lauslehto selvitti.
– Viikonlopun avauskisassa ajoinkin sitten kovempia kierrosaikoja kuin aika-ajossa. Lopputuloksena oli kisan viides sija.
– Toisessa lähdössä oli tarkoitus haastaa kärkisijoista vielä tiukemmin, mutta suunnitelma meni uusiksi heti alussa. Kilpakumppani kiilasi takaa ja jouduin väistämään radan ulkoreunaan. Se maksoi paljon sijoja, jonka jälkeen oli kova työ nousta ruutulipulle mennessä kuudenneksi.
– Se oli positiivista, että jälkimmäisessä kisassa kierrosaikani olivat samalla tasolla kärjen kanssa. Nyt tällä radalla ajettiin kovempaa kuin koskaan. Eroa viime vuoden kierrosaikoihin oli jopa sekunnin verran, Lauslehto vertaili.
Kolmen ajetun kisaviikonlopun jälkeen järvenpääläinen on Supersport-luokan sarjapisteissä kuudentena. Sarjan kansainvälisyydestä kertoo se, että kymmenen kärjen kuljettajat edustavat seitsemää eri kansallisuutta.
Kausi jatkuu jo ensi viikonvaihteessa Itävallassa.