Yllätys jäi kuitenkin sitten tulematta ja vain Keymeulen kipusi podiumille kakkoserän kolmosena. Yamaha Motor Deutcshlandin konkari Jörg Teuchert piti perinteet kunniassa ja voitti lopulta molemmat erät tuulen nopealla R ykkösellä.
Superbike-luokan suomalaisedustajat olivat sivuosissa. Team Hertrampf Racingin Ducati-pilotti Kari Vehniäinen kamppaili molemmissa erissä nippanappa kahdenkympin sakkiin. Konneveteläisen selkäytimessä piileskelee vielä nelisylinterisen säädöt.
–Ajaminen on vaikeaa, en vain ole vielä oppinut pyörän tavoille, totesi Vehnä. Kalustosta ei miehen meno todellakaan ole kiinni, sillä tiimikaveri Dario Giuseppetti kipusi kolmospallille ensimmäisen erän päätteeksi.
Toinen Superbike-luokassa talviturkkiaan heittänyt meikäläinen, Sami Penna, kamppaili Kawasakin ajettavuuden kanssa,
–Etupää pyrki pomppimaan ja täristämään. Saatiin se jo aikalailla aisoihin, mutta sama meno jatkui kakkoserässä. Lieneekö se ekaerän kolari tehnyt peliin kipeää, arveli avausstartissa heti ensimmäisessä mutkassa ulos kilkattu Penna. Kakkoserässä mies nilkutti maaliin käsi ”kipsissä”.
–Meni käsi ihan jumiin. Kääntyi jarrupuolen ohjaustanko eteen ja oli todella kelju ajaa, marmatti tamperelainen.
–Vaikka kisat meni pieleen oli matka tyydyttävä, sain paljon kuivan kelin kilometrejä alle, summasi Penna.
Lauslehto väläytteli Supersporteissa
Supersport-luokassa voiton korjasi BMMMR-GTS Racing Teamin Kawasaki ZX-6R pyörää käskevä, luokan hallitseva IDM mestari Sebastian Diss. Ranskalainen oli avauserän kakkonen ja voitti toisen.
Triumph Daytona 675-pyörällä sarjaan osallistuva Tatu Lauslehto karautti molemmissa starteissa kahdeksanneksi. Lauantaina luokan ensimmäisessä kilpailuerässä hyvän startin saattelema tuusulalainen kiri parhaimmillaan kuudenneksi, mutta takarengas loppui ennen aikojaan ja muutama kilpakumppani tuli loppukierroksilla ohi.
–Kauden ensimmäinen kisa, enkä osannut yhtään aavistaa mikä rengas kestäisi. Nyt osui alle väärä kumi, marmatti Lauslehto.
Sunnuntaina startti epäonnistui, mutta rengasvalinta tällä kertaa ei ja nousujohteinen ajo toi jälleen kahdeksannen tilan. Sarjassa Lauslehto miehittää kuudetta paikkaa kahden ajetun erän jälkeen.
Myös kotoisan Team Yamahan luottopilotti Eki Kaulamo oli hakemassa Lausitzista sulan kelin kilometrejä. reissu tuli kuitenkin varkautelaiselle kalliiksi.
Aika-ajossa nipin napin kahden kympin ulkopuolelle jäänyt Kaulamo heläytti Yamaha R kuutosensa kupeelleen Lausitzringin takasuoran päässä. Mies liukui vaarattomasti hiekalle, mutta ajopeli tuhoutui täysin.
–Tälläistä on moottoriurheilu, väillä se syö miestä ja sen rahapussia, vitsaili Kaulamo ja kuvasi tapahtumia,
–Molemmat renkaat luisti ja mietiskelin nouseeko pystyyn vai ei. Kun kyynerpää osui asfalttiin tiesin pelin menetetyksi.
Eeki Kuparinen pääsi pisteiden makuun.
125-kuutioisten luokassa jo toista Saksan kauttaan aloitteleva, kolmannen polven turkulaisajaja Eeki Kuparinen kiristi tiukassa luokassa kolmanneksitoista ja tilille napsahti kauden avauspinnat. Kilpailun alkumatkan kärkijunassa viilettänyt nuorukainen ei kyennyt asemiaan säilyttämään.
–En ollut alussa hereillä. Ei löytynyt kunnon rytmiä, muisteli Eeki ja kertoi lopulta heränneensä.
–Lopussa alkoi ajo luistaa ja meno tuntumaan kilvanajolta.
Pikkuluokan suvereeniksi voittajaksi kaasutteli luokan hallitseva mestari, saksalaisnuorukainen Marcel Schrötter.