Aiempiin malleihin verrattuna uudessa mallistossa 90% osista on uusia. KTM keskittyi suunnittelutyössä eritoten kasvattamaan tehoa, parantamaan käsiteltävyyttä ja vähentämään painoa. Tärkeimpinä muutoksina ovat WP:n ja KTM:n yhteistyössä kehittämä, innovatiivinen AER 48 ilmahaarukka sekä uusi runko, takarunko, jalkatapit, swingi, linkku ja takaiskunvaimennin.
Myös moottorien osalta paketti on uusittu. Nelitahtimoottorit ovat pienempiä ja kevyempiä – tämän lisäksi joukossa on myös yksi uusi 125-kuutioinen kakstahtimoottori. Kaikki on suunniteltu uudelleen, minkä ansiosta tarjolla on lisää tehoa, mutta samalla moottori toimii hienosti uuden rungon kanssa. Nelitahtisissa versioissa on uusinta uutta oleva launch control, päivitetty moottorinohjausjärjestelmä nopealla ECU:lla, uusi läppärunko ja vaihtoehtoiset ajoasetukset.
KTM:n Offroad Product Manager Joakim Sauer:
– Olemme erittäin innoissamme uuden sukupolven mallistosta, jota on kehitetty monien eri asiantuntijoiden kanssa; mukana on ollut huippuosaajia yhtiön omalta R&D-osastolta, maailmanluokan kilpakuskeista ja WP:ltä. Tämä mallisto tarjoaa suuren teknologisen harppauksen eteenpäin ja valtavan painonalennuksen edellisiin malleihin verrattuna.