Se on terävämpi, sulavampi ja sporttisempi. Mausteeksi supermoto-juuria ja ripaus matkailuominaisuuksia.
Täysin uusi KTM 890 SMT sijoittuu adventure- ja street-malllien väliin uudelle tasolle. Runko painottuu katuajoon, jousitus on säädettävä ja jarrut sekä renkaat premium-tasoa. Eli supermoto, johon on lisätty matkailuominaisuuksia. Siitä nimi SMT, eli supermoto touring.
Moottorina on muista 890-malleista tuttu kaksisylinterinen rivimoottori LC8c. Tehoa on 105 hevosvoimaa ja vääntöä tasan 100 newtonmetriä. SMT:tä varten erityisesti suunniteltu kavennettu polttoainesäiliö on tärkeä osa pyörän ergonomiaa, ja se on muotoiltu korostamaan kuljettajan eteen nojaavaa ajoasentoa parantaen ajotuntumaa sekä antaen enemmän liikkumatilaa. Kulutukseksi kerrotaan 4,6 litraa sadalla ja tankin tilavuus on 15,8 litraa. Istuinkorkeutta on 860 milliä ja satula on supermotomaisesti muotoiltu ja yksiosainen. Kuljettajaa suojaa aerodynamiikaltaan optimoitu tuulilasi.
Kromimolybdeeniteräksiseen runkoon on otettu mallia KTM:n adventurepyöristä. WP Apex -jousitus on täysin säädettävissä ja joustomatkaa on edessä ja takana 180 milliä. 17-tuumaisilla vanteilla pyörivät Michelin PowerGP -ensiasennusrenkaat. Mittaristona on 5-tuumainen TFT-näyttö heijastamattomalla ja naarmuuntumattomalla lasilla. Vakiona kuljettajan valittavissa on Rain, Street ja Sport-ajotilat, lisävarusteena on saatavilla vielä Track-ajomoodi, joka mahdollistaa kaasun ja luistoneston kymmentasoisen säädön. Luistonesto huomioi sivuttaiskallistuksen, samoin ABS-jarrut. Etujarruina on 320-milliset tuplalevyt nelimäntäisillä satuloilla, takana 260-millinen levy kaksimäntäisillä satuloilla. Supermoto-ABS kuuluu varustukseen.
Hinta: 19 742 €