Victor Axelsson Yamaha-mekaanikkojen Euroopan mestaruuskisoihin
Pari vuotta markkinoilla ollut 390 Adventure saa ensimmäisen päivityksensä.
Yksisylinterinen 390 Adventure on edullinen vaihtoehto motoristille, joka viihtyy enimmäkseen soralla ja maastopoluilla. Ilmoitetulla 43 hevosvoiman teholla ja 37 newtonmetrin väännöllä suorituskyky riittää mainiosti jopa moottoritienopeuksiin. Elektroniikkapaketti on ollut jo tähän astikin luokkansa monipuolisin pitäen sisällään mm. kallistuksen huomioivan ABS- ja luistonestojärjestelmän. 14,5 litran polttoainetankki on mahdollistanut jopa 400 kilometrin toimintamatkan tankillisella. Monipuolisuutensa ansiosta 390 Adventure on noussut yhdeksi KTM:n adventuremalliston suosikeista, ja ensi kaudella se tarjoaa vieläkin monipuolisemmat ominaisuudet.
Luistonestojärjestelmässä on jatkossa erilliset Street- ja Offroad-asetukset. Jälkimmäinen sallii enemmän luistoa takarenkaalle, joten luistonestoa voi paremmin käyttää myös maasto-olosuhteissa, erityisesti pehmeällä ja märällä alustalla. Offroad-luistonesto pysyy aktivoituna myös pienten pysähdysten tai jopa kaatumisten aikana.
Aiemmin alla pyörineet kuusipuolaiset alumiinivanteet korvataan viisipuolaisilla malleilla, joiden luvataan olevan vieläkin jäykemmät ja kestävämmät.
Visuaalisesti vuoden 2022 390 Adventure tulee lähemmäs itävaltalaismerkin isompia seikkailupyöriä ja muistuttavat samalla enemmän dyyneillä ja aavikoilla kannuksiaan hankkineita kilpaenduroita.
Vuonna 2020 markkinoille tulleen 390 Adventuren koeajo:
Ja lisää Kotarin 2022-malleja:
Ja vielä loppuun yksi huhu mahdollisesti tulevasta KTM-mallista: