Loppuunmyyty katsomo villinä Kullaksen voittaessa Tampere Supercrossin
GT uudistuu kaudelle 2022. Tärkeimmät uudistukset on lainattu 1290 Super Duke R ja Super Adventure S -malleista, ja hyvä niin.
KTM ei ole mukana Milanon kansainvälisessä EICMA-moottoripyöränäyttelyssä, mutta siitä huolimatta mattighofenilaiset hyödyntävät ”uusien moottoripyörien esittelyviikkoa” julkistamalla 1290 Super Duke GT:stä uuden päivitetyn version.
GT saa vasta tälle vuodelle Euro5-moottoripäivityksen, jonka jälkeen teholukema on edelleen 175 hevosvoimaa ja vääntöä 1301-kuutioinen moottori tarjoilee julmat 141 newtonmetriä. Jousituksena on WP:n semiaktiivinen järjestelmä etuteleskoopin halkaisijan ollessa muhkeat 48 milliä. Joustomatkaa on edessä 125 milliä ja takana 156 milliä. Jarruina on Brembon tuntumaltaan urheilulliset nelimäntäiset radiaalisatulat yhdessä 320-millisten levyjen kanssa.
Uutta on viimeisimmän sukupolven Super Duke R:stä tutut kevyemmät vanteet, jotka pienentävät jousittamatonta massaa kilolla. Seitsemän tuuman TFT-värimittaristo on puolestaan lainattu 1290 Super Adventure S -mallista. Siinä on uusi Turn-by-Turn+ -navigointi. Ohjaustangon katkaisijat on uudistettu, ja nekin ovat tutut Super Duke R:stä.
Ensiasennusrenkaiksi on vaihdettu uudet Continentalin ContiSport Attack4 -rinkulat. Optiona on tarjolla Performance -ajomoodi sekä Tech Pack -varustepaketti. Matkakäyttöä ajatellen on hyvä, että 23 litran tankkikoko on säilytetty ennallaan.
Super Duke R:stä tulee tarjolle EVO-versio:
Ja tässä Kotarin toinen 2022-uutuus: