Kalliolle toimitettiin uusia keulaosia, joiden piti olla vastaus koko kauden piinanneisiin keulan pito-ongelmiin.
Barcelonan aurinko lämmitti aamulla mukavasti, mutta siihen ilonaiheet kuitenkin päivän osalta jäivät.
– Aamu aloitettiin uudella tuliterällä keulalla, mutta ehdin ajaa sillä vain yhden nopean kierroksen ennen kuin huomasin keulassa olevan jotain pahasti vialla. Tulin takaisin sisään varikolle ja selvisi, että toimitetuissa osissa oli ilmeisesti jokin valmistusvirhe emmekä voineet käyttää niitä. Jouduin lähtemään aika-ajoon vanhalla keulalla ja muutenkin osien säätämiseen meni taas arvokasta aikaa hukkaan, kovaonninen Kallio kertasi aamun tapahtumia.
Kallion aika-ajo ei sujunut aamun harjoituksia paremmin, sillä hänen sijoituksensa oli vasta 22:s, vaikka kierrosaika paranikin eilisistä harjoituksista.
– Oikeastaan päivän ainoa positiivinen asia oli oman ajan parantuminen eiliseen verrattuna, mutta ei se mitään auta, kun muutkin paransivat aikojaan. Samojen ongelmien kanssa tässä painitaan, mitä meillä on koko kauden ajan ollut. Ajaminen on itselleni ihan katastrofi, kun en saa mitään tuntumaa eturenkaaseen edelleenkään. Lähes kaikki keinotkin on jo kokeiltu, Kallio hämmästeli.
Seuraavaksi Kallio arvelee tallin kokeilevan riskillä pyörän takarenkaan pidon muuttamista, sillä tähän mennessä takarenkaan pidon parantaminen on vain moninkertaistanut eturenkaan ongelmia.
– Pidon vähentäminen takaa saattaa kuulostaa riskiltä, mutta jotain meidän täytyy tehdä, koska on ihan sama ajaako sijoista 20-25 vai ottaako riskejä säätöjen kanssa. Keulaa on vekslattu edestakaisin, joten nyt varmaan keskitytään takapään muutoksiin ja toivotaan siitä parannusta koko pyörän ajettavuuteen, Kallio alusti asetelmia kilpailuun.