Kun ajo-ominaisuuksiin halutaan leikkisyyttä, on sporttipyörän katteiden irrottaminen ja clip-on tyyppisen ohjaustangon korvaaminen tavallisella tangolla pureva klassikkoresepti. Keinoa on perinteisesti sovellettu astetta isompiin malleihin, mutta se on alkanut löytää tiensä myös pienempiin A2-pyöriin.
Yksi esimerkki on Yamaha MT-03, jonka moottori, alusta ja pyörät ovat samat kuin viime vuonna lanseeratussa kokokatteisessa YZF-R3:ssakin. Ulkomuodon perusteella sukulaisuutta on kuitenkin vaikea hoksata, sillä pyörä on sorvattu taitavasti muistuttamaan pikemminkin isompia MT-sisaruksiaan.
Istuinkorkeus on sama kuin R3:ssa, mutta uusi ohjaustanko on 39 milliä korkeampi ja 40 milliä leveämpi, minkä vuoksi tunnen istuvani enemmän pyörän kyydissä kuin sen päällä. Totuttelu vie tovin, mutta pian kaikki toimii jo hyvin. Virkeä rivikakkonen tekee vaikutuksen tarjoamalla hyvin voimaa alakierroksilta aina 9000 kierrokselle saakka. Pujottelu kaupungin hitaissa autojonoissa käy sujuvasti, eikä mukavuus kärsi moottoritienopeuksillakaan. Testipyörässä on lisävarusteena vielä pieni tuulilasi, joka parantaa ajomukavuutta ohjaamalla ilmaa tehokkaasti.
Hieno moottori ja yksinkertainen teräsputkirunkoinen alusta pelaavat hyvin yhteen. Takaiskari kiinnittyy suoraan pitkään swingiin. Rakenteessa on pyritty yksinkertaisuuteen, turvallisuuteen ja ennakoitavuuteen – lopputulos on onnistunut. Ajaminen voisi olla vielä viihdyttävämpää hiukan korkeammalla satulalla ja kovemmalla iskunvaimennuksella, joka mahdollistaisi ripeämmät suunnanmuutokset. MT-03 ei silti hätkähdä loiviakaan mutkia, vaikka vauhtia olisi tuntuvasti. Jarrut hoitavat osansa, ja kaksi sormea riittää useimmiten pyörän pysäyttämiseen.
Katteiden, hallintalaitteiden ja mittariston vaikutelma on ensiluokkainen. Digitaalinen näyttö tarjoaa runsaasti tietoa, ja vaihdeindikaattori on kätevä lisä tämän kaltaisessa tiiviisti välitetyssä pyörässä. Detaljien materiaaleissa on kuitenkin pihistelty siellä, minne kuskin välitön näkökenttä ei ulotu.