Road Glide ST -mallissa on 117-kuutioinen Milwaukee Eight -moottori, kavereiden kesken M8. Suurin sellainen, joka on tarjolla Harrikan tuotantomalleihin. Vääntöä riittää, mutta painava pyörä myös vaatii kuljettajaltaan.
Tutummissa mittayksiköissä moottorin iskutilavuus on 1923 kuutiosenttimetriä, ja sillä saavutetaan 103 hevosvoiman teho ja ennen kaikkea muhkea 168 newtonmetrin vääntö. Kolme kuutiotuumaa pienemmässä moottoriversiossa vastaavat lukemat ovat 90 ja 160.
ST-mallin ulkonäköä on muokattu korostamalla mustaa väritystä, ja mm. pakoputkisto, pyörän etuosa, hallintalaitteet ja voimalinjan komponentit ovat kokonaan mustia. Matalaa ja pitkää sivuprofiilia korostaa vielä matala ja niinikään tumma tuulilasi.
Istuinkorkeus on 715 milliä, eli jalat yltävät hyvin maahan. Syytä onkin, sillä 382-kiloisen pyörän massa tuntuu yläpainoiselta ennen kuin päästään kunnolla vauhtiin. Maantieajossa ohjaus on pyörän kokoon ja massaan nähden harvinaisen kevyt, Road Glide ikäänkuin seuraa automaattisesti tien mutkia. U-käännökset sen sijaan vaativat keskittymistä, sillä ohjaustanko stoppariin asti käännettäessä tuntuma on horjuva.
Kallistusvaraa on vaatimattomat 32 astetta, mikä on kuitenkin siinä mielessä riittävä, että pyörän luonne ja ajoasento eivät houkuttele älyttömään revittelyyn vaan mieluumminkin rauhallisempaan ja nautiskelevaan tyyliin. Myös suorituskyky on täysin riittävä, ja ohitukset sujuvat helposti 168 newtonmetrin väännön turvin.
Road Glide ST tarjoaa sekä paljon ominaisuuksia että julman mustalla ulkonäöllään runsaasti huomiota jokaisella pysähdyksellä. Lue koeajoartikkeli kokonaisuudessaan Biken numerosta 9/2022, joka on jo lehtipisteissä.
Moottori: ilma-/öljyjäähdytteinen V2, 1923cc
Teho: 103 hv / 5450 r/min
Vääntö: 168 Nm / 3500 r/min
Voimansiirto: 6 vaihdetta, hihnaveto
Akseliväli: 1625 mm
Istuinkorkeus: 715 mm
Tankin tilavuus: 22,7 litraa
Paino tankattuna: 382 kg
Hinta: 45 450 €