Neljänneksi sijoittunut Haljala jatkaa sarjakakkosena SM-endurossa
KTM ilmoittaa uuden 790 Adventuren perusmallin olevan maastokelpoinen matkapyörä ja R-version puolestaan olevan touring-kelpoinen offroad-pyörä.
BMW F850GS ja Triumph Tiger 800 saavat kovan haastajan, kun KTM tuo markkinoille 790 Adventuren. Koko kolmikolle ilmoitetaan sama 95 hevosvoiman huipputeho mutta KTM erottuu kilpailijoistaan alhaisemmalla painolla.
Dukesta tuttu kaksisylinterinen rivimoottori on muokattu adventure-käyttöön sopivaksi laskemalla huipputehoa 10 hevosvoimalla, ja samalla vääntökäyrää on saatu tasaisemmaksi. Vääntöä puolestaan on aavistus enemmän kuin Dukessa, 88 newtometriä. Painoksi ajokunnossa mutta ilman polttoainetta ilmoitetaan 189 kiloa.
Kolmen ajomoodin (Street, Offroad, Rain) lisäksi vakiovarustukseen kuuluu kaarre-ABS-jarrut ja kallistuksen huomioiva luistonesto. Kahvan- ja satulanlämmittimet sekä vakionopeussäätimen voi hankkia lisähintaan. Tuulilasissa ei ole korkeussäätöä, mutta ohjaustanko on säädettävissä kuuteen eri asentoon säätövaran ollessa 30 milliä.
790 Adventure R
Maahantuojan mukaan 790 Adventuren hinnat vahvistetaan lähiviikkojen aikana.
Moottori: kaksisylinterinen rivimoottori, nestejäähdytys
Teho: 95 hv / 8000 r/min
Vääntö: 88 Nm / 6600 r/min
Poraus x isku: 88 x 65,7
Voimansiirto: 6 vaihdetta, ketjuveto
Runko: Cromimolybdeeni-putkirunko, moottori osa kantavaa rakennetta
Renkaat: 90/90-21 ja 150/70-18
Jarrut: edessä 2 x 320 mm levyt ja 4-mäntäiset radiaalisatulat, takana 260 mm levy ja yksimäntäinen satula, kaarre-ABS-järjestelmä
Akseliväli: 1509 mm
Caster: 25,9 astetta
Tankin tilavuus: 20 litraa
Paino ajokunnossa ilman polttoainetta: 189 kiloa