Kiitos!

Biken toimituksen kokoonpano muuttuu ja yksi aikakausi tulee päätökseensä.

Bike 8/2023 pääkirjoitus:

Tämä on 143. suomalaisen moottoripyörälehden numero, jota olen ollut tekemässä. Pääkirjoituksiakin olen ehtinyt raapustaa yli 130. On aika sulkea tämä sivu elämästä, kiittää lukijoita ja siirtää viestikapula seuraaville tekijöille.

15 vuotta on pitkä aika suomalaisten moottoripyörälehtien historiassa. Niin pitkä, että sinä aikana edustamani lehden nimi on ehtinyt muuttua MP Maailmasta ensin MP Motorradiksi ja reilut neljä viimeistä vuotta lehteä on tehty Biken nimellä. Onkin lukijoita kohtaan kohtuullista, että lehden vetovastuu sentään joskus vaihtuu. Se aika on tullut nyt. 

Moottoripyörälehden toimittajan työ on etuoikeus, kun saa päivittäin seurata alan kuumimpia uutisia, ajaa ensimmäisenä herkullisimpia uutuuksia ja tavata alan kovimpia nimiä. Lukijat eivät näe sitä toista puolta työstä; päivittäistä nettiuutisaiheiden metsästystä, aina lähtövalmiina ja ajovarustelaukku pakattuna, aamuöisiä lähtöjä lentokentälle, viikonloppuja poissa kotoa ja öisin kirjoittamista kun lehden deadline painaa päälle. On suorastaan herkullista saada pieni irtiotto hektisestä arjesta ja seurata alaa vähän eri silmin. Mutta moottoripyörät eivät katoa elämästäni mihinkään, vaan ne ovat jatkossakin aivan yhtä kiinteä osa arkeani. 

Kiitos kaikille maahantuojille, jälleenmyyjille, kilpailijoille, tapahtumajärjestäjille, kollegoille ja muille prätkäalalla toimiville, joiden kanssa on ollut kunnia tehdä lehteä. Yhteistyötähän tämä on ollut. Kiitos myös lähimmälle pomolleni, eli Motorrad Nordicin Gerry Nordströmille Ruotsiin. Gerryltä olen saanut koko työelämäni parhaan ohjeen: ”en halua tehdä töitä riitelevien ihmisten kanssa, vaan töissä pitää olla hauskaa”. Se onkin ollut tärkein ohjenuora yhteistyössämme koko ajan. Kaikkein suurin kiitos kuuluu lähimmille työkavereille, Tainalle, Petelle ja Harrille, sillä ilman teitä ei yhtään lehteä olisi saatu painoon asti. Vaikka kyllähän te sen tiedätte sanomattakin. Moi!

Janne Huhtala

Prätkäjätkä

Bike

Uusin numero