13-vuotiaan Kenny Koskisen ensimmäinen kausi Espanjan mestaruussarjan PreMoto3-luokassa on tiimikuljettajana saatu pakettiin.
Kausi osoittautui oikeaksi ja hyväksi ratkaisuksi, sillä se oli todella opettavainen. Myös yhteistyö espanjalaisen H43-tiimin kanssa oli toimivaa.
– Olemme tyytyväisiä lopputulokseen, vaikka tuloslistoilla emme yltäneet ihan sinne mihin halusimme. Yhteistyö tiimin kanssa oli toimivaa ja antoisaa, ja toiveena onkin saada jatkoa yhteistyölle myös ensi kaudella. Tiimiltä tuli läpi kauden hyviä neuvoja ja apuja ajamisen parantamiseen, ja saimme paljon uutta tietotaitoa kuskin kehittämiseen. Tiimipäällikkö Manuel Hernandez oli tyytyväinen Kennyn kehitykseen sekä työskentelyyn tiimin kanssa, ja se näkyikin kauden loppua kohden hyvinä aikoina ja tasaisena vauhtina, kertoo Kennyn isä Teemu Koskinen.
Kauden tavoite oli ajaa kympin joukkoon, ja se olikin hyvin lähellä onnistua. Useiden pistesijojen lisäksi paras sijoitus maaliviivalla oli yhdestoista.
– Hieman odotuksia heikompiin kilpailutuloksiin vaikutti suuresti koko kautta vaivannut heikko startti, mutta onneksi tämä on korjattavissa. Viimeisessä kisassa tuli vielä harmillinen kaato viimeiseen mutkaan sijalta kahdeksan. Läpi kauden tiimiä kiinnosti kuitenkin tuloksia enemmän Kennyn ero kärjen vauhtiin, ja se että kehitystä tapahtuu koko ajan oikeaan suuntaan. Siinä myös onnistuttiin ja edistys oli tasaisen varmaa.
Kenny itse oli tyytyväinen työskentelyyn tiimin kanssa, vaikka tuloslistalla hän olisi toivonut pääsevänsä paremmille sijoille. Nyt on kuitenkin aika taas nollata tilanne, sillä talvitreenit ovat jo kovassa vauhdissa, niin kuin myös suunnitelmat ensi kaudelle.
– Haaveena on jatkaa saman tiimin kanssa, mutta siirtyä European Talent -sarjaan ajamaan Moto3-pyörällä. Tämä luokka ajetaan Hondan vakio Moto3-pyörillä, ja se ajetaan Junior Moto3 MM-sarjan yhteydessä. Valtavat kiitokset H43-tiimille, tukijoille ja apujoukoille sekä faneille, jotka ovat jaksaneet auttaa ja kannustaa matkassa mukana. Ensi kaudella taas kovaa eteenpäin, Kenny toteaa.