Aiemmin Ninja 7 Hybridin julkistanut Kawasaki esitteli EICMAssa saman teeman nakuversion sekä A2-luokkaan uuden Z 500- ja Ninja 500 -kaksikon.
Jo aiemmin pelin hybridipyörien suhteen avannut Kawasaki esitteli EICMAssa Z7 Hybrid -nakupyörän. Odotetusti uutuus on Ninja 7 Hybridin kaltainen. 58-hevosvoimaisen kaksisylinterisen pariksi on asennettu 12-hevosvoimainen sähkömoottori.
Pyörää voi käyttää kolmessa tilassa: EV-tilassa ajetaan pelkällä sähkömoottorilla, jonka turvin pääsee enintään 12 kilometrin matkan ennen kuin bensiinimoottori alkaa ladata akkua. Eco-Hybrid-tilassa bensiini- ja sähkömoottorit toimivat yhteistyössä ja vaihteistoa voi käyttää joko täysin automaattitilassa tai valita halutun vaihteen valintapainikkeilla. Sport-tilassa suorituskyky on maksimoitu ja kuljettajalla on käytössään E-Boost-toiminto, joka parantaa suorituskykyä viiden sekunnin ajaksi.
Kawasaki lupaa uutuuden yhdistävän noin 700-kuutioisen suorituskyvyn 250-kuutioisen taloudellisuuteen.
Teknisesti samanlaiset Ninja 500 ja Z 500 tuovat piristystä A2-luokkaan uuden kaksisylinterisen moottorin turvin. Molemmissa käytetään samanlaista ristikkorunkoa. Eroina Z 500:ssa ohjaustanko on suora ja katteet minimaaliset, kun Ninja 500:ssa käytetään korkeita clip oneja ja muotokieleltään hyvin Ninja-tyypillisiä katteita.
Lehdistötilaisuudessa kerrottiin myös vahvasta panoksesta muihin uusiutuviin energianlähteisiin, joten Kawasakin tulevaisuus näyttää hyvin mielenkiintoiselta.