Kawasakin Z900RS -retromalli saa rinnalleen urheilullisemmilla ajo-ominaisuuksilla varustetun SE-version. Ulkoisesti uuden mallin tunnistaa Kawasakin klassisesta ”Yellow Ball” -värityksestä.
Kaudeksi 2018 esitelty Kawasaki Z900RS perustuu Z900-nakumalliin, joskin tekniikkaa ja jopa runkoa on muokattu paremmin retromalliin sopivaksi. Perus-Zetan 125 hevosvoiman huipputeho on laskettu 111 hevosvoimaan, mutta 7000 kierrokseen asti retromalli lyö pöytään perusmallia kovemmat teho- ja vääntölukemat.
Nyt Kawasaki tuo Z900RS:n rinnalle SE-version. Yleensä tämä kirjainyhdistelmä tarkoittaa Kawasaki-malleissa runsaampia elektronisia varusteita ja ajoavustimia, mutta puristisenRS:n tyyliin sopivasti tällä kertaa on painotus ollut ajo-ominaisuuksien viilaamisessa.
Takajousitukseksi on vaihdettu Öhlinsin S46-monojousitus. Etupään teleskooppi on nyt kullanvärinen, ja säätöjä on muokattu sopimaan paremmin yhteen uudistuneen takajousituksen kanssa. Jarruiksi on vaihdettu Brembon 300-milliset tuplalevyt yhdessä M4.32 Monobloc -radiaalisatuloihden kanssa. Jarrutuntumaa on viiimeistelty Nissinin 17,5-millisellä pääsylinterillä, jolla saadaan parempi ja lineaarisempi tuntuma kuin perusmallin 19,1-millisellä pääsylinterillä.
Yellow Ball -värityksen ohella SE:n tunnistaa kullanvärisistä vanteista ja tarkkasilmäisimmät huomaavat RS-logon vaihtuneen punaiseksi. Kawasaki Z900RS SE on saatavilla kaudella 2022.
Moottori: nelisylinterinen rivimoottori
Iskutilavuus: 948cc
Teho 111 hv / 8500 r/min
Vääntö: 98,5 Nm / 6500 r/min
Voimansiirto: 6 vaihdetta, ketjuveto
Akseliväli: 1470 mm
Istuinkorkeus: 835 mm
Tankin tilavuus: 17 litraa
Paino tankattuna: 215 kg
Linkki Z900RS:n koeajoon: