Kawasaki uudistaa ZX-6R:n


Lisää elektroniikkaa ja uudistettu ulkonäkö. Näillä aseilla Kawasaki hyökkää ensi kaudella Yamahan YZF-R6 -mallia vastaan markkinoilla.

Innokkaimmat ovat ehtineet jo julistaa 600-kuutioisten sporttipyörien luokan kuolleeksi, kun viimeksi kuluneen kymmenen vuoden aikana oikeastaan vain Yamaha on esitellyt luokkaan uuden mallin. Kawasaki on viime vuosina menestynyt ZX-6R -malliin perustuvalla kilpurillaan Supersportin MM-sarjassa loistavasti, erityisesti turkkilaisen Kenan Sofuoglun johdolla. Ensi kaudeksi japanilaisvalmistaja tuo markkinoille voimakkaasti uudistetun ZX-6R:n.

Kawasaki ei vielä kerro tarkkoja teho- ja vääntölukemia moottorille, joka perustuu jo vuonna 2002 esiteltyyn 636-kuutioiseen rivineloseen. Euro4-normien mukaiseksi päivitetty moottori on saanut kaksi ajomoodia ja kuljettajaa auttaa myös luistonestojärjestelmä. Kytkimettömän ylöspäin vaihtamisen mahdollistava quickshifter-vaihdeavustin kuuluu vakiovarustukseen. Etujousituksena on Showan valmistama Big Piston -keula ja jarruina Nissinin nelimäntäiset radiaalisatulat. Alla pyörivät Bridgestonen uudet Battlax Hypersport S22 -renkaat.

Pelkästään ratatykistä ei ole kyse, siitä kielivät 12V latauspistoke sekä taloudellisen ajon merkkivalo ja jäljellä olevan polttoainemäärän tiedot mittaristossa. Kierroslukumittarin punaraja on kuvien perusteella nostettu 16 000 kierrokseen. Katteita on uudistettu ja myös kaksoisajovalojen muotoilu on uusi.

Uusin numero