Kalliota ja Rabatia ei tarvitse erottaa väliseinällä varikkoboxissa

Kalliota jo neljättä vuotta ajattavasta belgialaistiimistä huokuu harmonia ja luottamus tulevaan, eli ensi viikonvaihteessa Austinissa ajettavaan kauden toiseen MM-osakilpailuun.

Tiimin avaus tapaili täydellisyyttä MM-avauksessa Qatarissa Rabatin voiton ja Kallion kakkossijan myötä.

– Tiimikavereiden välillä on aina kova kilpailu, ja Tito (Rabat) sekä Mika pystyvät molemmat voittamaan kilpailuja ja saavuttamaan mestaruuden. Uskon, että keskinäinen kilpailu vain tiivistyy kauden edetessä. Ja se on vain hyvä asia. Se motivoi entisestään. Molemmat ovat kuitenkin luonteeltaan sellaisia, ettei tuosta taistelusta kehkeydy koskaan katkeraa. Emme siis tarvitse väliseinää varikkoboxiimme, kuten joissain tiimeissä on taannoin tehty, Bartholemy toteaa Marc VDS:n tiedotteessa.

Ei piiruakaan periksi!

Ystäviä varikolla ja vihollisia radalla. Näinhän se menee. Kilvanajossa aina se ensimmäinen juttu on voittaa tiimikaveri.

– On selvää, että et halua tehdä mitään typerää taistellessasi tiimikaverisi kanssa kisan viimeisellä kierroksella. Mutta se, että Tito on tiimikaverini ei merkitse sitä, että antaisin hänelle enemmän tilaa kuin jollekin muulle. Me molemmat haluamme voittaa ja loppupeleissä hän on minulle vastustaja siinä kuin kaikki muutkin, Kallio painottaa.

Rabat ei hänkään lupaa antaa piiruakaan periksi vastaavassa tilanteessa.

– Jos Mika ajaa kärjessä edelläni, niin sillä ei ole merkitystä, että hän on tiimikaverini. Ja jos kamppailemme viimeisessä mutkassa podiumsijoituksista, niin pyrinkö sulkemaan oven häneltä? Kyllä, tietenkin teen sen. Aivan samoin kuin tekisin jokaisen muunkin kuljettajan osalta, kuittaa Rabat.

Ne renkaat

Kallio hakee vain ja ainoastaan voittoa Austinin COTA-radalta, jossa hän debytoi viime vuonna hienosti kolmantena.

– Tito on aina vahva kilpailujen lopussa ja se on ollut aiemmin minunkin vahva puoleni. Pyrin katsomaan kisan loppua kohti ryhmässä tultaessa vastustajieni vahvuudet ja heikkoudet ja laatiman sen myötä taktiikan päätöskierroksille. Se toimi hyvin kilpaillessani kaksitahtisilla pyörillä ja se toimi viime vuonna Brnossa, mutta kaiken kaikkiaan tilanne on tältä osin vaikeampi toteuttaa Moto2:ssa, kuvailee kokenut Kallio.

Kallio kärsi viime kaudella useaan otteeseen rengasongelmista. Takarengas ei tahtonut kestää millään kisapituutta, jolloin viimeisistä kierroksista kehkeytyi enemmänkin selviytymistaistelua.

– Tilanne on kuitenkin tällä kaudella parempi, vaikka ei se vieläkään täydellinen ole. Teemme sen kanssa koko ajan työtä löytääksemme ratkaisun. Ja kun onnistumme siinä, niin uskon, että tilanne muuttuu Titon kanssa entistäkin tasaisemmaksi. Varsinkin kisojen loppukierroksilla.
 

Uusin numero