Siivet saattavat tarjota neljän kilometrin mittaisella ja yhteensä 14 kaarretta kattavalla radalla parinkin kymmenyksen edun kierrosaikaan. KTM:ltä kuitenkin korostetaan, että he eivät edes harkinneet paljon parranpärinää aiheuttaneiden siipien kiinnittämistä RC16-pyörän katteisiin.
Päätös on enemmän kuin ymmärrettävä, paikallaan ja perusteltu, sillä säännöt kieltävät kyseiset siivet kuninkuusluokassa kaudella 2017.
– Uskon, että siivet tarjoavat ehdottomasti etua tällä radalla, mutta päätimme, että emme lähde tuohon projektiin vain tämän yhden villin kortin kisan vuoksi. Me rakennamme ja kehitämme pyörää kaudelle 2017, joten siivet eivät olisi palvelleet tätä työtä. Suuntaamme energiamme mieluummin muihin yksityiskohtiin, tähdentää KTM:n tiimipäällikkö Mike Leitner.
Leitner uskoo Kallion hoitavan homman tyylikkäästi ilman siipiäkin.
– Mika on kylmähermoinen kaveri ja hänellä on paljon kokemusta. Hän pystyy käsittelemään tämänkin tilanteen.
Kallio ajaa sunnuntaina kauden päättävässä Valenciassa pitkän uransa 33. MotoGP-luokan kisan. Kallio veti edellisen kuninkuusluokan kisansa 17. lokakuuta vuonna 2010 Australian Phillip Islandilla, jossa hän sijoittui Pramac-tiimin Ducatilla 11:nneksi. Kisan voitti Ducatin silloinen tehdaskuski Casey Stoner.
Valencian GP:ssä Kallion tiimi kantaa virallisesti nimeä Red Bull KTM Factory Racing.