Kallio paransi sijoitustaan peräti 17 pykälää kivutessaan Moto2-luokassa sijalle 13. Eroa kilpailun voittaneeseen Andrea Iannoneen kertyi tasan 30 sekuntia.
Kallio tiedosti ennen kisaa, että nopea ja leveä Brnon rata tarjoaa reilusti ohituspaikkoja, mutta pyörään muutetut täysin uudet säädöt olivat arvoitus koko tiimille.
– Yritimme uusilla muutoksilla saada kuriin pyörän voimakkaasta tärinää. Pyörän kääntyvyys kyllä kohentui, mutta tärinä säilyi ja se verotti vauhtia. Sen verran kovaa menin kisassa, mitä vain ikinä pääsin, Kallio kertasi.
Nappiin osuneen startin jälkeen valkeakoskelainen onnistui myös ensimmäisissä mutkissa nousemaan monen kilpakumppanin ohi ja jatkoi nousuaan kohti kympin kärkeä.
– Taistelin lopussa viiden kuskin kanssa sijasta 12. Ylitin maalilinjan omassa ryhmässä toisena. Tällaiset sijoitukset eivät toki ole sitä tasoa, jota tavoittelemme, mutta vaikean viikonlopun jälkeen saa olla tyytyväinen pistesijaan.
Mika Kallion ohjelmassa on maanantaina uuden 1000-kuutioisen MotoGP-pyörän testit samaisella Brnon radalla.
– Olen testannut toistaiseksi kolme kertaa uutta prototyyppiä, joka on Marc VDS -tallimme ja Suterin yhteinen projekti. Olen ajanut sillä tähän mennessä vain Italian Mugellon radalla, joten odotamme mielenkiinnolla, mikä on uuden mallin vauhti tällä Brnon radalla.
Tiedote: Jarno Saari