Kilpailu ajetaan tulevana viikonloppuna Italian Mugellossa, yhdellä Kallion suosikkiradoista.
– Mugellon kisaan lähdemme suunnilleen samalta pohjalta kuin mihin Le Mansissa lopetimme. Pyörään tulee päivitystä uuden takahaarukan muodossa, mutta muuten kaikki säilyy pääosin ennallaan, Kallio kertoo.
– Uutta takahaarukkaa meidän on tarkoitus testata perjantain toisessa treenissä. Ensimmäinen mennään vielä vanhalla, jotta saamme alle vertailupohjaa. Toiveena on, että uudesta takahaarukasta olisi apua erityisesti kiihdytyspitoon.
Takahaarukan vaihdoksen lisäksi Kallion pyörän akseliväliä tullaan muuttamaan.
– Akseliväliä täytyy pidentää, sillä Mugellon rata on Le Mansia nopeampi ja mutkat vauhdikkaampia. Lisäksi akselivälin pidennys edesauttaa pyörän hallintaa ja ajettavuutta pitkissä jarrutuksissa sekä tällä radalla olevissa mutkayhdistelmissä.
Yleensä aurinkoisessa ja helteisessä säässä ajettu Mugellon osakilpailu tullaan tänä vuonna ajamaan selkeästi viileämmässä kelissä.
– Lehtien mukaan helle on hellinyt suomalaisia, mutta täällä sitä ei ole näkynyt. Tällä hetkellä sataa vettä, eikä viikonlopuksi taida olla luvassa juurikaan parempaa keliä. Sunnuntaina saatamme päästä ajamaan kuivalla, mikäli ennusteet paikkansa pitävät, Mugellosta tavoitettu Kallio päättää.