Kilpailu keskeytyi jo ensimmäisen kierroksen aikana Dominique Aegerterin ulosajon seurauksena, mutta sitä päästiin jatkamaan jo muutaman minuutin jälkeen. Kilpailunjohdon päätöksellä uudestaan aloitettu kilpailu typistettiin 14 kierroksen mittaiseksi.
Kallion mukaan kilpailun lyhentäminen muutti sen luonnetta.
– Odotimme, että monelle olisi tullut takarenkaan kanssa ongelmia, jos kilpailu olisi ollut normaalin 21 kierroksen mittainen. Nyt kun kisaa lyhennettiin, niin kaikki pääsivät ajamaan ilman ongelmia ja se tietysti tasoitti tilannetta, Kallio luonnehti.
– Itse sain hyvän lähdön ja pääsin heti nousemaan muutaman sijan. Ensimmäiset kierrokset eivät kuitenkaan menneet aivan nappiin, sillä ajoimme aika tiiviissä nipussa ja taistelua käytiin koko ajan. En pystynyt siinä saamaan omaa rytmiä päälle, mikä tuotti hieman hankaluuksia. Uuden pyörän moottorikaan ei ollut aivan parhaassa iskussa koko viikonloppuna, sillä se oli hieman vaisu huippunopeuksien ja kiihtyvyyden suhteen, Kallio kertoi.
Kilpailun loppupuolella Kallio sai paremmin rytmistä kiinni ja se näkyi suoraan myös tuloksessa.
– Hieman jäi harmittamaan se, että en päässyt kymmenen joukkoon taistelemaan kunnolla missään vaiheessa, sillä meidän kisavauhti olisi sinne kyllä riittänyt. Sain loppua kohden kuitenkin hyvän rytmin ajamiseen ja saavutin edessä ollutta letkaa, jossa pääsin taistelemaan vielä oikein tosissani. Viimeisellä kierroksella ajoin kunnolla kilpaa Axel Ponsin kanssa ja vaihdoimme useampaan otteeseen sijoituksia. Pääsin kuitenkin kuittaamaan hänet vielä viimeisen kierroksen viimeisessä mutkassa ja nostin itse sijalle 11, Kallio iloitsi.
Aragonin kilpailu jätti vielä paljon kehitettävää uuden pyörän osalta, mutta toisaalta niin Kallio kuin QMMF-tallikaan ei vielä odottanut kuuta taivaalta.
– Tiimi oli ihan tyytyväinen tähän viikonloppuun ja saavutettuun tulokseen. Itsekin voin olla ihan hyvällä fiiliksellä, kun ottaa lähtökohdat huomioon. Tällainen vaihdos kesken kauden tuottaa paljon ylimääräistä työtä niin minulle kuin tiimillekin, mutta olen varma, että se tulee palkitsemaan vielä tällä kaudella, Kallio vakuutti.
Seuraavaksi Kalliolle on edessään tiivis kilpailukiertue Japanissa, Australiassa ja Malesiassa, joissa ajetaan kolmena perättäisenä viikonloppuna lokakuussa.
– Tiukka rypistys on edessä, mutta toisaalta kaikki nuo kolme kisaa ovat aina sopineet minulle, ja tykkään kaikista radoista. Tulee olemaan todella mielenkiintoista nähdä millainen pyörän suorituskyky on noissa kilpailuissa ja totta kai tavoitteena on pystyä nostamaan tulostasoa kauden loppua kohden, Kallio päätti.