– Renkaille tämä rata on vaativa ja sen vuoksi rengasvalmistaja on tuonut tänne vain näitä kovempia rengasseoksia, joista taas en itse niinkään pidä. Tarjolla on samaa kovempaa kovuuttaa, jota oli myös Barcelonan osakilpailussa ja jota emme saaneet toimimaan siellä. On siis arvoitus, kuinka seos toimii täälläkään, Kallio spekuloi.
– Tosin ratahan on täysin erilainen kuin Barcelonassa. Tämä on yksi hitaimmista radoista keskituntinopeudeltaan ja samalla kisakalenterin lyhin.
– Rengasongelmaan saattaa kuitenkin löytyä yllättävä ratkaisu, sillä tälläkin hetkellä täällä sataa vettä. Se ei välttämättä ole mikään huono juttu, vaan voi olla meille jopa mahdollisuus, Marc VDS -tallin 31-vuotias suomalaiskuljettaja heittää.
– Tosin sääennusteet näyttävät vähän ristiriitaisilta. Ainakin huomenna varmaan vielä sataa, mutta sen jälkeen keli saattaa taas parantua, jos sääennusteet pitävät pitävät paikkansa.
Sääolosuhteiden lisäksi Kallio toivoo apua suorituksiinsa tekniikkapuolelta, sillä miehen Kalex-pyörään on asennettu uusi jarrujärjestelmä.
– Meille tuli uusi etujarrusysteemi, jota olemme kerran aiemmin testanneet. Se vaikuttaa ihan lupaavalta. Sen avulla saamme puoli kiloa jousittamatonta painoa pois ja jarrutuntumaa paremmaksi, Moto2-luokan MM-pisteissä toisena oleva Kallio päättää.
Sachsenringin osakilpailu käynnistyy perjantaina vapailla harjoituksilla.