Kahden harjoituksen yhteistuloksissa Kallio oli kolmas. Kallio oli syystäkin tyytyväinen tulokseen, mutta hän odottaa vielä selvää parannusta ennen lauantain aika-ajoja ja sunnuntain kilpailua.
– Meillä on hyvä tilanne siinä mielessä, ettei olla viime vuodesta hirveästi jäljessä, ja nyt on vasta ensimmäinen päivä takana. Tulokseen olen erittäin tyytyväinen, mutta tuntuma pyörään ei ole vielä lähelläkään sitä, mitä toivoisin, Kallio puisteli päätään.
Aamun ensimmäinen harjoitus oli Kalliolle haastava, koska viime vuotta vastaavilla säädöillä ajetut kierrokset eivät onnistuneet. Iltapäivän harjoitukseen tehtiin säätömuutokset samanlaisiksi, joilla Kallio ajoi kaksi edellistä kilpailua.
Toinen harjoitus keskeytyi noin kuusi minuuttia ennen loppua Azlan Shahin kaaduttua radalle. Hänen pyöränsä jäi pahasti keskelle rataa, joten punainen lippu liehui ja jälkiä korjattiin tovi. Pieni tauko tuli Kalliolle hyvään saumaan.
– Iltapäivän harjoituksiin pidennettiin akseliväliä ja otettiin pitoa takaa pois, jolloin eturenkaan pito parani ja kierrosajat alkoivat parantua. Noin kuusi minuuttia ennen loppua tuli punainen lippu ja pääsin varikolle tekemään pieniä säätöjä. Lisättiin keulaan ekstrapainoa, joka paransikin ajotuntumaa huomattavasti. Kahdella viimeisellä kierroksella ajoin todella kovaa, mutta ruuhkat mutkissa hidastivat sen verran, etten saanut isompaa aika-eroa muihin kärkikuljettajiin. Kuitenkin iltapäivän ykkösenä on hyvä lähteä kohti huomista aika-ajoa, Kallio kertasi harjoituksen tapahtumia.
Moto2-luokan tasaiseen tyyliin viiden kärki oli iltapäivän harjoituksessa yhden sekunnin kymmenyksen sisällä. Sachsenringin rata on selkeästi MM-sarjan lyhin, vain 3,7 kilometriä pitkä, joten erot kierrosajoissa eivät kasva niin suuriksi kuin muilla radoilla. Tämä asettaa aika-ajojen merkityksen entistä tärkeämmäksi.
– Täällä on ollut aina tiukkaa ja nyt ajat näyttävät tasaisemmilta kuin viime vuosina. Meidän pitää parantaa ajotuntumaa huomiselle ja sitä kautta saada kierrosaikoja roimasti paremmiksi. Radan kaksi ensimmäistä sektoria ovat niin hitaita, että jo ensimmäisellä kierroksella letka saattaa venyä pitkäksi, jolloin takaa on vaikea tavoittaa kärkeä. Ehdoton minimi aika-ajossa on kiilata yhdeksän parhaan joukkoon, mutta tähtään korkeammalle, päättäväinen Kallio tiivisti.