– Olihan siinä viimeisellä kierroksella aika kova yritys vielä päällä. Ei siinä mitään sen pahempaa käynyt, keula lähti alta mutkan pompusta ja kaaduin, Kallio kertasi.
– Sinänsä kaatuminen oli kuitenkin ihan harmiton. Pyörä säilyi suhteellisen ehjänä, eikä itsellenikään käynyt mitään.
Kallio kertoi perjantain harjoitusten jälkeen, että lauantain agendassa oli kokeilla keulamuutoksia, joilla toivottiin olevan vaikutusta miehen Kalex-pyörän kääntyvyyteen.
– Kokeilimme keulamuutoksia tänään aamulla ja jouduimme toteamaan, että menimme vikasuuntaan. Pyörä ei tuntunut hyvältä ja keula täristi. Aika-ajoissa palasimmekin sitten taas eilisiin säätöihin.
– Mutta vaikka muutimme pyörän balanssia, niin ei se siltikään tuntunut hyvältä. Keula ei kylläkään enää tärissyt ja kierrosajatkin paranivat, mutta ajaminen ei ollut yhtä helppoa kuin eilen.
– Ne tekemämme muutokset varmasti vaikuttivat siihen kaatumiseenkin. Edesauttoivat, että keula pohjasi ja eturengas lähti alta, sillä vauhtia ei kuitenkaan ollut kuin 2 km/h enemmän kuin aikaisemmilla kierroksilla.
Kallio ei kuitenkaan pidä pokkaamaansa kakkosrivin lähtöpaikkaa huonona, vaikka luonnollisesti olisikin lähtenyt liikkeelle mieluummin eturivistä.
– Paikka on ok, ei se vaadi kuin hyvän startin, niin kaikki on mahdollista.
Kauden 11:s Moto2-luokan kisa ajetaan sunnuntaina klo 13.20.