Tänä viikonloppuna MM-sarja jatkuu Teksasin osavaltion pääkaupungissa Austinissa. Kallio haki kisojen välisen tauon aikana vauhtia Suomen keväthangilta sekä suksien päällä että jääratapyörän puikoissa. Kallio on valmis kohtaamaan Circuit of The Americas -radan haasteet.
– Austinista on hyvät sijoitukset viime vuosilta ja rata on muutenkin mieleinen. Haasteita se tosin tarjoaa ehkä enemmän kuin uskoisi. Useiden rytminvaihdosten myötä rata on poikkeuksellisen fyysinen ja ja raskas. Täällä on toisaalta pitkiä jouheita osuusksia sekä ihan täysillä ajettavaa lentokenttää, mutta toisaalta myös kovia jarrutuksia, joihin tullaan täydestä vauhdista. Ykkösvaihdetta käytetään useammankin kerran, mikä on todella harvinaista, Kallio kertoo.
Qatarin kilpailun jälkeen Kallio ja hänen Italtrans Racing -tallinsa tekivät päätöksen ajaa ainakin Teksasin ja Argentiinan kisat uudella Kalexin 2015-mallisella pyörällä. Takaportti viime vuoden runkomalliin päätettiin samalla säilyttää Euroopan kisoja silmällä pitäen.
– Ollaan tallin kanssa mietitty koko kevät sitä kummalla rungolla ajetaan. Nämä niin sanotut overseas-kisat ajetaan nyt 2015-mallisella ja jos se ei toimi, niin sitten täytyy ottaa kauden 2014 runkomalli vielä uudelleen harkintaan. Nyt kuitenkin keskitytään tähän uuteen pyörään täysillä ja pyritään saamaan se kärkitasolle, Kallio sanoo.
– Tämän päivän harjoituksiin lähdetään Qatarin säädöillä liikenteeseen, ja aletaan niitä hioa sitten tälle radalle sopivammiksi. Meillä on selkeä harjoitusohjelma, joka toivottavasti päästään viemään läpi suunnitellusti. Qatarissa tehtiin ehkä hivenen hätiköityjä päätöksiä, joten nyt meidän täytyy malttaa analysoida pyörän käyttäytymistä tarkemmin ennen päätösten tekemistä, Kallio toteaa päättäväisenä.