Testipäivien yhdistetyissä tuloksissa Kallio oli 14. ja jäi nopeimman ajan ajaneesta Ajo Motorsportin Johann Zarcosta 1,1 sekuntia.
– Ei me osattu yhtään odottaa näin suuria vaikeuksia pyörän kanssa, ja oikeastaan juuri huonommin ei nämä testit olisi voineet mennä. Meille on tullut jostain syystä väärä informaatiota minun viime kauden säädöistä, joten sen vuoksi en ole saanut oikeastaan mitään tuntumaa pyörään. Aika lailla hukkaan nämä testipäivät menivät, sillä niin pielessä säädöt ovat täällä olleet, turhautunut Kallio totesi testien jälkeen.
– Vaikeuksia oli heti ensimmäisestä päivästä lähtien ja en millään saanut tuntumaa keulaan, vaikka siihenkin testattiin useampia säätöjä. Toisena päivänä teimme radikaalin ratkaisun ja vaihdoimme vielä viime vuoden mallisen rungon pyörään. Se toi pientä edistystä, mutta ei varsinaista ratkaisua asiaan.
Syy säätöongelmiinkin lopulta selvisi, mutta harmillisesti vasta viimeisenä päivänä, kun ajoaika oli jo kulunut loppuun.
– Harmittaa kun tajuttiin tuo informaatio-ongelma vasta testien jälkeen, eikä asialle voinut enää tehdä mitään. Toisaalta nyt meillä on se tieto käytettävissä seuraavia testejä silmällä pitäen.
Vastoinkäymisistä huolimatta Kallio on luottavainen siihen, että oikeat säädöt löytyvät ennen reilun kuukauden päästä Qatarissa alkavaa kilpailukautta.
– Uskon, että pyörä saadaan toimimaan, mutta kyllä tässä on nyt annettu aika tavalla muille tiimeille tasoitusta. Meillä on vielä maaliskuussa täällä Jerezissä testit ja sen lisäksi yritämme päästä tiimin kanssa ajamaan yksityisiä testejä ennen kauden alkua.
Moto2-luokan testit jatkuvat Espanjan Jerezissä maaliskuun puolivälissä.