Ja mikä parasta, näiden huhujen keskipisteessä on Mika Kallio, jonka uskotaan palaavan MotoGP-luokkaan jo ensi kaudella, jolloin parrasvaloissa siirrytään 1000-kuutioisiin voimanlähteisiin. Uusi moottorisääntö tuo kuninkuusluokkaan myös uusia pyörämerkkejä ja tiimejä, mikä on avaamassa ovia Kalliolle.
Kallio on yhdistetty varikkohuhuissa Aprilliaan, joka vetäytyi viime kaudella yllättäen Moto2-luokan projektista vasta kalkkiviivoilla. Syy siihen on nähtävästi juuri se, että Aprillia on sittenkin panostanut voimavaransa MotoGP-luokan projektiin pystyen pitämään salaperäisyyden verhot suljettuna julkisuudelta – tähän mennessä.
Jerezissä visusti varjeltu salaisuus pääsi vuotamaan julkisuuteen, kun rr-ratojen yksi kaikkien aikojen värikkäimmistä kuljettajista, eli italialaisboheemi Max Biaggi oli avannut pitkän lounaan innoittamana sanaisen arkkunsa aina valppaalle saapasmaan medialle.
GP-kekkereissä Valentino Rossin ehdottomiin arkkivihollisiin lukeutunut Biaggi omaa hyvät ja läheiset suhteet Aprilliaan, sillä hän ajoi viime kaudella merkin tehdastiimissä Superbike-luokan maailmanmestariksi.
Biaggi oli kertonut vielä vahvistamattomien tietojen mukaan, että hän tekee kaudella 2012 paluun kuninkuusluokkaan suomalaiskuljettaja tiimikaverinaan.
Biaggi ei ollut maininnut tätä suomalaista nimeltä, mutta käytännössä kyseessä ei voi olla vielä ainakaan tässä vaiheessa kukaan muu kuin Kallio, sillä 16-vuotias Niklas Ajo on vasta aloittanut nousujohteisen uransa ensimmäisen täysipainoisen MM-kauden.
AS Roman riveissä jalkapalloakin aikanaan pelannut Biaggi tottelee lempinimeä ”Rooman keisari”. Kallion PR-koneiston vastausta odotelleen mielenkiinnolla nyt tässäkin mielessä. Miten olisi ”Valkeakosken tsaari” – jos vain Hakan takavuosien hurja maalitykki Valeri Popovitch suostuu siitä luopumaan.