Kolmen päivän MotoE-testit Jerezin radalla saatiin päätökseen torstaina. Niki Tuuli paransi kierrosaikaansa joka kerta radalle mennessään. Positiivisinta oli kuitenkin se, että imatralainen pystyi täysipainoiseen ajamiseen eikä viime vuoden paha loukkaantuminen enää juurikaan haitannut ajamista.
Jerezin testeissä MotoE-luokka ajoi jokaisena ajopäivänä kolme sessiota. Niki Tuuli kiersi radalla kaikkiaan 76 kierrosta. Hän paransi kierrosaikaansa joka kerta radalle mennessään, vaikka pääpaino olikin uusien osien testaamisessa ja luottamuksen saamisessa ajamiseen pitkän ajotauon jälkeen.
Ensimmäisenä testipäivänä Tuuli mahtui tuloksissa topvitoseen. Toisena päivänä testattiin uusia osia ja säätöjä pyörään. Kierrosaika parani samalla puolisen sekuntia ja 25 kierroksen jälkeen paras aika kirjattiin luvuin 1:48.598. Se oikeutti päivän kuudenteen sijaan.
Torstaina Tuuli jatkoi hyviä otteitaan radalla kellottamalla jokaisella kolmella sessiolla Top10-listalle oikeuttavan kierrosajan. Päivän kokonaistuloksissa hän oli sijalla 8. Kierrosaika parani yli kaksi kymmenystä keskiviikosta ollen 1:48.337.
-Kaiken kaikkiaan tämä ensimmäinen testi oli hyvin positiivinen. Viime kauden loukkaantumisen takia ajotauko oli pitkä ennen testejä ja se haittasi vähän. Tarkoituksemme oli parantaa päivä päivältä ja sen me teimme, iloitsi Tuuli ja sanoi olevansa erittäin tyytyväinen tiimin työhön testeissä ja siihen että pyörään löydettiin kolmen päivän aikana erittäin hyvät säädöt.
Seuraavan kerran Niki Tuuli ja Avant Ajo MotoE nähdään Jerezin radalla jälleen 8.-10. huhtikuuta.
Jerezin testien Top 10:
1. Matteo Ferrari (Trentino Gresini MotoE) – 1:47.494
2. Eric Granado (Avintia Esponsorama Racing) + 0.052
3. Dominique Aegerter (Dynavolt Intact GP) + 0.225
4. Bradley Smith (WithU Motorsport) + 0.379
5. Alex De Angelis (Octo Pramac MotoE) + 0.450
6. Xavier Simeon (LCR E-Team) + 0.624
7. Mike Di Meglio (EG 0,0 Marc VDS) + 0.816
8. Niki Tuuli (Avant Ajo MotoE) + 0.843
9. Josh Hook (Octo Pramac MotoE) + 1.074
10. Jordi Torres (Pons Racing 40) + 1.100
Lue myös: