Indian esittelee uuden nestejäähdytteisen 1769-kuutioisen V2-moottorin, jonka se sanoo olevan suorituskykyisin amerikkalainen tuotantomoottoripyörän V2-moottori.
Moottorin ulkonäön ja venttiilitekniikan suunnittelussa Indian kertoo hyödyntäneensä Scoutin 1133-kuutioista moottoria. Sylinteriä kohti on neljä venttiliä, joita liikuttavat kannen yläpuoliset nokka-akselit. Moottorin huipputehoksi ilmoitetaan 121 hevosvoimaa ja vääntölukemaksi 178 newtonmetriä.
Moottorin maksimikierrosluvuksi kerrotaan 6500 kierrosta. Sylinterien välinen kulma on 60 astetta. Kuljettajan valittavana on kolme eri tehoasetusta. Vaihteisto on kuusipykäläinen. Uutta moottoria on testattu ennen sen esittelyä yli miljoonan mailin simulaatiotesteillä sekä yli 250 000 mailin maantietesteillä.
Vaikka Indianin mukaan kyseessä on suorituskykyisin amerikkalainen V2-moottori, löytyy Indianilta nykymallistosta sekä iskutilavuudeltaan että huipputeholtaan suuremmat mallit. Vuosi sitten esitellyn FTR1200:n moottorin tuottama 123 hevosvoiman teholukema ylittää kahdella hevosvoimalla PowerPlus-moottorin lukeman. Ilmajäähdytteisen Thunder Stroke 111 -moottorin iskutilavuus puolestaan on 1811 kuutiosenttimetriä.
Ensimmäisenä uusi PowerPlus-moottori tullaan näkemään Challenger-mallissa, joka Indianin mukaan tulee olemaan hyper-luokan suorituskykyinen bagger.