Ilmeisesti myös Indianilla luetaan Motorradin käyttötestejä, sillä valmistaja vastaa FTR-mallien päivityksellä käytännössä kaikkeen käyttötestin yhteydessä annettuun kritiikkiin.
Indian on tehnyt vuonna 2019 esiteltyyn FTR-malliin muutamia tärkeitä päivityksiä. Moottorinohjausta on muokattu, yksinomaan asfaltille tarkoitettujen mallien jousitusta päivitetty, alustageometriaa optimoitu ja rengaskoko on vaihtunut 17-tuumaiseksi.
FTR ja sen enemmän elektroniikkaa sekä Akrapovicin äänenvaimentimet sisältävä S-versio on varustettu täysin säädettävällä Sachsin jousituksella, malliston huipulta löytyvän FTR R Carbonin täysin säädettävä jousitus on Öhlinsin käsialaa. Joustomatkaa kaikissa edellä mainituissa on 120 mm sekä edessä että takana, kun ennen joustoa oli käytettävissä 150 millin verran. Samalla istuinkorkeus on madaltunut 817 millimetriin. Ergonomiaa on muutettu kaventamalla ohjaustankoa 40 mm verran. Keulakulma on asteen verran entistä jyrkempi (nyt 25,3°) ja etujättöä on lyhennetty 30 mm (nyt 100 mm). Rengaskoot ovat vaihtoehtojen maailman avaavat 120/70-17 ja 180/55-17, ensiasennusrenkaina mallissa käytetään Metzeler Sporteceja.
1203-kuutioisen moottorin teho- ja vääntöarvot ovat ennallaan (123 hv ja 120 Nm), mutta kaasuvastetta on pyritty parantamaan. Uutena ominaisuutena moottorin tuottamaa lämpöä vähennetään sammuttamalla tarvittaessa toinen sylinteri esimerkiksi liikennevaloissa seisomisen ajaksi. Myös moottorin kylmäkäynnistysominaisuuksien kerrotaan olevan aiempaa paremmat, joten Indian on vastannut käytännössä kaikkeen Motorradin käyttötestin yhteydessä nousseeseen kritiikkiin.
Neljäs FTR-versio, Rally, säilyttää aiemman runkogeometrian, pidemmät, 150-milliset joustomatkat sekä 19/18 tuuman pinnavanteet. Moottorin päivitykset FTR Rally jakaa muiden versioiden kanssa.
FTR:n perusmalli sekä FTR Rally ovat saatavilla myös A2-kuristamisen mahdollistavina versioina.
Lue koeajoartikkeli alkuperäisestä FTR 1200 S -mallista vuodelta 2019: