Imatranajon ensimmäisen kilpailulähdön vei nimiinsä Pauli Pekkanen, mutta Eemeli Lahti lunasti upealla ajolla aiempia puheita viikonlopun tavoitteistaan.
Supersport-luokan ykköskisan lähtöruudukon järjestys oli Pauli Pekkanen, Marek Cerveny, Jorn Hamberg, Pierre Yves Brian, Niko Lehtiranta, Anssi Koski, Peter Hickman, Romain Cleaz-Savoyen, Niko Tanskanen ja Mikko Uski. Anssi Kosken lähtöpaikkaa paransi se, että ruudukossa edessä oli tyhjä ruutu Jorn Hambergin puuttuessa lähdöstä.
Pekkanen jäi lähtösuoralla kakkoseksi, mutta otti oman paikkansa kärjessä jo ensimmäisen mutkan jälkeen. Ensimmäiseltä kierrokselta tultiin järjestyksessä Pekkanen, Cerveny, Brian, Lehtiranta, Hickman, Cerveny, Koski ja Lahti. Erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota Eemeli Lahden sijoitus kahdeksantena, sillä Eemelin nousu tämän jälkeen oli aivan omaa luokkaansa.
Kolmannella kierroksella Hickman oli noussut jo kakkoseksi. Ensimmäistä katuratakisaansa ajava Niko Lehtiranta nousi seuraavalla kierroksella kolmanneksi, mutta samaan aikaan nousua teki Eemeli Lahti, joka oli sekunnin nopeampi kierroksella kuin kärkikaksikko Pekkanen ja Hickman. Viidennen kierroksen alussa komeili Lahti jo tulosluettelon neljäntenä, ja saman kierroksen päättyessä Lahti oli noussut jo toiseksi.
Tapahtumat saivat uuden käänteen seitsemännellä kierroksella, kun Jyri Kuosa kaatui, ja sen jälkeen nousi punainen lippu. Lahti oli juuri ajanut 2,5 sekuntia nopeamman kierrosajan kuin kärjessä paahtanut Pekkanen, ja parhaimmillaan yli seitsemään sekuntiin venynyt Pekkasen kaula seuraavaan oli kutistunut jo kolmeen sekuntiin. Kuudes kierros oli viimeinen kokonaan ajettu, ja sen jälkeen järjestys oli Pauli Pekkanen, Eemeli Lahti, Peter Hickman, Niko Lehtiranta, Pierre Yves Brian, Romain Cleaz-Savoyen.
Tämän jälkeen kerrottiin, että ajetaan viiden kierroksen uusintalähtö. Sade yltyi ja lämmittelykierroksella nähtiin jo ensimmäinen kaatuminen. Lähtöruudukkoon ajettaessa Pauli Pekkanen heilutti kaulallaan kättä leikkausliikkeellä merkiksi järjestäjille, että keli on liian vaarallinen kilpailulle. Näin tulokset jäivät voimaan ensimmäisen lähdön jälkeen. Pekkaselle siis voitto, Eemeli lahti kakkospallille ja Peter Hickman kolmanneksi. Seuraaville sijoille Niko Lehtiranta, Pierre Yves Brian, ja Romain Cleaz-Savoyen.
Palkintojenjaossa Pekkanen totesi kilpailun sujuneen hyvin ja renkaiden pitäneen mainiosti. Oman tiimin näyttämien taulujen lisäksi Pekkanen kertoi saaneensa infoa etumatkansa suuruudesta radan varren suurilta näyttötauluilta, mikä helpotti oman vauhdin säätelyä. Pekkanen kuitenkin sanoi vielä, että alussa yli seitsemään sekuntiin kasvanut johto tuli yllätyksenä, ja se jopa sekotti hetkeksi hänen omaa ajoaan.
Onnellisin mies podiumilla oli Eemeli Lahti, joka nousi lähtöruudusta 31 kakkoseksi. Huono lähtöruutu selittyy sillä, että Lahden pyörästä tipahti transponderi aika-ajossa, eikä hänelle näin ollen saatu aika kuin ensimmäiseltä kierrokselta.
-Heti löytyi kisassa vauhti ja sain selkä selältä kavereita kiinni. Harmi että kisa loppui kesken, mutta aina tää ei mene niinkuin suunnitellaan, eikä mennyt aika-ajokaan. Ei ole tässä porukassa normaalia että pääsee tällä tavalla ohittelemaan ja nousemaan kisassa, ja kaupan päälle vielä toi Hickmanin päänahka, tuntuu aika hienolta ja aion ainakin jonkun instagrampäivityksen siitä laittaa, hehkutti Eemeli Lahti omaa kilpailuaan.
Kolmospallille noussutta Peter Hickmania ei ilmeestä päätellen harmittanut Pekkasen voitto eikä Lahden ohitus, ja Hickman kertoikin olevansa erittäin onnellinen ajettuaan pallille heti viikonlopun ensimmäisessä kisassa.