Sunnuntaiaamun Open SSP -luokan kisa sujui suomalaiskomennossa, kun kärkikaksikko Pauli Pekkasen ja Eemeli Lahden jälkeen seuraavista sijoista kävivät taistelua Niko Lehtiranta ja Niko Tanskanen.
Open SSP/STK -luokan kahdeksan kierroksen kisaan lähdettiin järjestyksessä Pauli Pekkanen, Marek Cerveny, Jorn Hamberg, Pierre-Yves Brian, Niko Tanskanen, Peter Hickman, Eemeli Lahti ja Niko Lehtiranta.
Pekkanen otti nopeasti paikkansa kärjessä ja ensimmäisen kierroksen aikana Eemeli Lahti raivasi itsensä seitsemännestä lähtöruudusta jo kakkoseksi. Ensimmäisen kerran kun maaliviiva ylitettiiin, niin Pekkasen ja Lahden välinen ero oli 2,3 sekuntia.
Dramatiikkaa nähtiin Niko Tanskasen ja Peter Hickmanin selvittäessä paremmuuttaan. Tanskanen ohitti sisäkautta Hickmanin, ilmeisesti pyörät osuivat vähän toisiinsa jolloin Hickman kaatui ja kisa jäi siihen. Maaliviivan jälkeen kun kuljettajat ajoivat poistumiskierroksen, niin Hickman pysäytti Tanskasen onnettomuuskohdalle ja siinä kuljettajat näyttivät vaihtavan anteeksipyyntöjä keskenään.
Kilpailun kärkiryhmässä muiden kuljettajien erot olivat selviä, mutta yksi taistelupari sentään nähtiin: Niko Lehtiranta ja Niko Tanskanen. Sijoitukset vaihtuivat keskenään, ja lopulta maaliin tullessa Lehtiranta oli tästä parivaljakosta vahvempi.
Maaliin tultiin suomalaisten ottaessa neloisvoiton järjestyksessä Pauli Pekkanen, Eemeli Lahti, Niko Lehtiranta, Niko Tanskanen ja seuraavina Brian, Cerveny, Koski ja McCormack.
Niko Lehtiranta totesi olleen vaikea saada ajorytmi päälle heti näin aamulla ja toiseksi oli ongelmia pidon kanssa jarrutuksissa, mutta lopputulos oli kuitenkin hyvä.
Eemeli Lahti toisti saman rytmiongelman, mutta muistutti että tilanne on kaikille sama. Kakkossija maistui, mutta Eme harmitteli paria omaa ajovirhettä ja sitä että rengas ei tuntunut yhtä hyvältä kuin lauantaina.
-Mutta kyllä me jotain keksitään että nää kakkossijat vaihtuu vielä ykkösiksi, lupasi Eme lopuksi.
Virallisen haastatteluosuuden jälkeen pääsimme vielä vaihtamaan muutaman sanan Eemelin kanssa, ja tämä totesi että ne omat ajovirheet olivat pari välivapaata, jotka eivät tee hyvää kun yrittää ajaa eroa kärkimieheen kiinni. Seiskaruutu tarkoitti myös sitä, että kun ensimmäisen kierroksen jälkeen ero Pekkaseen oli 2,3 sekuntia, niin siinä oltiin jo turhan paljon takamatkalla. Kilpailuun Eme lähti tarkoituksella hieman käytetyllä sadekelin renkaalla, jotta pinta olisi heti lähdöstä hyvä.
-Mutta kyllä se oli liian käytetty, se menetti ominaisuuksiaan eikä enää mahdollistanut kovempia kierrosaikoja ja Pekkasen kiinni ajamista.
Voittajakorokkeella tuuletti jo tuttuun tapaan Pauli Pekkanen, joka vaikutti palkintohaastattelussa melko rennolta jutuista päätellen. Voittonsa syyksi hän nimittäin kertoi sen, että tiimin teltalta alkavat kertakäyttölautaset loppua, niin piti ajaa voitto ja viedä voittolautanen teltalle käyttöön.