Tällä hetkellä 2010 -mallistosta ei ole vielä kuin muutamia kuvia esillä. Esittelyt ja ensimmäioset koeajot järjestetään vasta myöhemmin kesällä. Tehtaan tietojen mukaan uudistuksia on tullut koko mallistoon, esimerkiksi kaikissa paitsi piikissä on uusi Kayaban 48-millinen etuhaarukka.
Huomion Hussen 2010 malleista varastaa takuulla TE 250. Pyörästä on tihkunut epävirallisia tietoja jo pitkään. Sen moottorin prototyyppi oli esillä jo pari vuotta sitten ja tuolloin Alex Puzar ajoi protopyörällä testejä.
Moottori on kooltaan todella pieni ja se ei perustu vanhaan moottoriin. Uusi kone on alusta pitäen uutta tuotantoa, kuuleman mukaan sylinterin kannnessa on jotain spesiaalia, joka mahdollistaa kovat tehot ja korkeat kierrokset. Pienen mootorin ansiosta ja jo viime vuonna käyttöön tulleen uuden rungon myötä pyörä on kuulemma kevyt, kevyempi kuin kokoluokan pyörät keskimäärin.
Kayaban etupää korvaa aiemman, Marzocchin 50-millisen. Millainen pyörä on ajettavuudeltaan tai kuinka kevyt se on? Tähän ei vielä ole vastauksia. Samoin pitkään kehitetyn ja täysin uuden moottorin suorituskyky on vielä arvoitus. Vastauksia alkaa löytymään sitten, kun pyörää päästään ensi kertaa kokeilemaan oikeissa olosuhteissa. Joka tapauksessa kuvien perusteella peli näyttää houkutelevalta.