NC700-mallien moottori on Integra-skootterissa esitelty 670-kuutioinen
rivikakkonen. NC700X:n tapauksessa tehoa löytyy Integran tapaan 51
hevosvoimaa, mutta nakuversio NC700S joutuu tyytymään 4 konia pienempään
laumaan.
Pyörät eivät siis ole tehohirviöitä, mutta niiden ei ole tarkoituskaan
sitä olla. Honda on tavoitellut käytännöllisyyttä ja edullisuutta.
Mallien polttoainetalous on hyvä, Hondan ilmoituksen mukaan menovettä
kuluu 3,8 litraa sadalla kilometrillä. Myös vakuutusmaksuista odotetaan
edullisia.
Vaikka malleista löytyy ulkonäöllisiä viitteitä Hornetiin ja
Crossrunneriin, on lähiliikenteeseen tarkoitettujen pyörien
käytännöllisyys painanut vaakakupissa suunniteluvaiheessa eniten.
Molemmista malleista löytyy suuri tavaratila tankkidummyn sisältä ja
keskiseisontatuki. Vauhtia hillitsevät ABS:lla varustetut
yhdistelmäjarrut. Lisävarustelistalta voi pyöräänsä valita DCT-
vaihteiston.