Honda on esittellyt Euroopan markkinoille 250-kuutioisen VTR:n. Nakupyörässä on nestejäähdytteinen moottori; 90-asteen V-twini ruiskulla. Pyörän märkäpainoksi ilmoitetaan 161 kiloa ja istuinkorkeudeksi vain 775 cm. Pyörä on siis ilmeisen ketterä ja helppo ajaa.
Huipputehoksi ilmoitetaan 30 hevosvoimaa 10500 kierroksella.
VTR on erehdyttävästi saman näköinen kuin Ducatin klassinen Monster, sitä ei kiellä Hondakaan, vaan ilmoittaa lehdistötiedotteessaan ”Tämä ei ole Monster, tämä on VTR”.
Alkuun pyörää tullaan myymään ainoastaan Etelä-Euroopassa. Meidän leveysasteille se tullee myyntiin vasta vuonna 2010. Malli ei sinänsä ole uusi, sillä VTR:ää on myyty Japanissa jo useita vuosia.
Teknisiä tietoja:
Moottori/Vaihteisto
250-kuutioinen, 90-asteen V-twini.
Nestejäähdytys.
PGM-FI polttoainesuihkutus.
22 kW/10,550 kierr.= 30 hv.
2,4 kpm/8,500 kierr.
Viisi vaihdetta.
Runko
Trellis teräsputkirunko.
Moottori on kantava osa runkoa.
Takahaarukka on laakeroitu moottoriin.
Istuinkorkeus 775 mm.
Muuta
17-tuuman renkaat edessä ja takana.
5-pinnaiset alumiinivanteet.
296 mm levy edessä, kaksimäntäinen puristin.
220 mm levy takana, yksimäntäinen puristin.
Pieni säiluytystila satulan alla.
Tavarakoukut ja kypärälukko.
Tankin tilavuus 12.4 litraa.