Onko wikipedia väärässä, kun se väittää että trial-moottoripyörät ovat iskutilavuudeltaan 125-350-kuutioisia?
Jokaisella motoristilla on varmasti jonkinlainen käsitys, miltä näyttää trial-moottoripyörä. Sirorakenteinen, matalaviritteinen, ei satulaa ja tankin kokokin vain kolmisen litraa. Nämä ominaisuudet antavat hyvät eväät maastossa ajettavaan trialiin eli taitoajoon.
Asia ei ole kuitenkaan näin mustavalkoinen. Aika ajoin sosiaalisessa mediassa julkaistaan Toni Boun trial-videoita, joissa tämä espanjalaiskuljettaja näyttää ajamisen mallia meille muille. Bou on vaatimattomasti voittanut kaikki Trialin maailmanmestaruudet vuodesta 2007 sekä ulko- että sisäradoilla, eli maailmanmestaruuksia on yhteensä ennätykselliset 28 kappaletta. Nyt Bou on julkaissut videon, jossa hän taaplailee kivikossa Honda Africa Twinillä. Sitä voi näyttää jokaiselle, joka sanoo ettei isolla adventurepyörällä voi mennä maastoon. Kyllä voi, ja sieltä pääsee vielä poiskin, jos vaan taitoa on Toni Boun tyyliin.
Linkki Toni Boun ajovideoon:
Lue myös juttu Honda uudesta Africa Twinin moottorin turvin kulkevasta Rebelistä: