Kaudelle 2021 Honda CRF450R kokee jälleen massiivisen päivityksen ja uusiksi on laitettu lähes kaikki vannekehiä ja moottorin perusrakennetta lukuun ottamatta.
Uuden CRF450R:n kehitystyön pohjana toimii Hondan kilpatiimi HRC:n CFR450RW-tehdaspyörä, jolla jälleen viime kaudella napattiin motocrossin kuninkuusluokka MXGP:n maailmanmestaruus Tim Gajserin käskyttämänä. Uusi runko, takahaarukka sekä muutokset geometriaan sekä jousitukseen säästävät painoa ja parantavat pyörän mutka-ajettavuutta. Moottoripuolen uudistuksia ovat mm. imu- ja pakopuolen päivitykset sekä uusi puolipuristin. Uusi, yhden vaimentajan pakoputki on entistä keveämpi ja samalla moottorin ala- ja keskikierroksille on saatu lisää voimaa ja vääntöä. Täysin uusi hydraulinen kytkin tarjoaa erittäin hyvän kontrollin ja kevyen käytettävyyden. Samalla myös kytkimen kestävyys on parantunut. Entistäkin kompaktimmat muoviosat ja penkki muodostavat sulavalinjaisen kokonaisuuden, jonka päällä kuljettajan on helppo liikkua.
Mallivuoden 2021 Honda CRF450R saa laajan valikoiman uudistuksia ja päivityksiä, joiden yhteisenä nimittäjänä on ”Razor-sharp Cornering”, toisin sanoen uudistusten erityisenä tavoitteena on ollut veitsen terävä kääntyvyys ja luokkansa paras mutka-ajettavuus. Uutuuspyörä on 2 kg edeltäjäänsä kevyempi, lähinnä uuden rungon ja apurungon ansiosta. Uusi runko ja takahaarukka yhdistettynä entistäkin kompaktimpaan geometriaan, korotettuun maavaraan sekä jousituksen muutoksiin, takaavat optimaalisen käsiteltävyyden ajo- olosuhteista riippumatta. Tim Gajserin Maailmanmestaruuspyörästä kopioidut ratkaisut tekevät pyörästä paitsi aikaisempaakin helpomman ajaa, myös nopeamman.
Runko: alumiininen kaksoiskehto runko, alumiininen takarunko
Kytkin: märkä monilevykytkin, hydraulinen käyttö
Toisioveto: ketju
Caster: 27.1°
Istuinkorkeus: 965 mm
Maavara: 336 mm
Paino: 105,8 kg
Etupää: Showa Semi-Factory 49mm USD haarukka
Takapää: Showa monoshock, Honda Pro-Link
Renkaat: 80/100-21 51M, Dunlop MX33F 120/80-19 63M, Dunlop MX33
Etujarru: 260 mm levy, 2-mäntäpuristin
Takajarru: 240 mm levy, 1-mäntäpuristin
8.990 € + toimituskulut 500 €
Saatavilla: alkaen marraskuu 2020