Honda esitteli EICMA-messuilla tulevaisuuden sähkö- ja polttomoottoriratkaisuja.
Viime vuonna mallistoaan isolla kädellä uudistanut Honda oli tämän vuoden EICMA-messuilla liikkeellä vähemmin uutuuksin – täysin uutta oli vain selvästi Royal Enfieldiä vastaan suunnattu GB 350 S -retromalli. Se ei tahtia hidastanut, ja osasto oli – kuten tavallista – yksi koko messujen upeimmista.
Uutuusmallien sijaan Honda esitteli kolme kiehtovaa konseptia, kaksi sähköistä ja yksi polttomoottorilla varustettu.
Polttomoottoriprototyyppi oli rullaava runko, johon oli asennettu 75-asteinen V3-moottori sähköisellä ahtimella. Hondan mukaan kyseessä on tulevaisuuden korkean suorituskyvyn, suuren iskutilavuuden moottoripyöriin tarkoitettu moottorialusta. Sähköinen ahdin on moottoripyörissä ensimmäinen laatuaan, ja polttomoottorin käyntinopeudesta riippumattoman toiminnan kerrotaan mahdollistavan nopean reagoinnin ja korkean väännön jo alakierroksilta. Lisäksi ratkaisu mahdollistaa komponenttien hyvin vapaan sijoittelun, eikä sähköinen ahdin edellytä välijäähdyttimen käyttöä.
Sähkön osalta Hondan osastolla komeilivat erittäin tyylikkäät EV Fun- ja EV Urban -konseptit, jotka ovat osa Hondan hiilineutraaliustavoitetta. EV Fun on tulossa tuotantoon vuoden 2025 aikana. Kyseessä on kaupunkikäyttöön tarkoitettu urheilullinen keskiluokan nakupyörä. Toimintasäteeksi Honda lupaa pyörän käyttötarkoitus huomioiden riittävät yli 100 kilometriä ja pyörä on yhtensopiva CCS2-pikalaturien kanssa. EV Urban on puolestaan puhtaalta paperilta aloitettu visio seuraavan sukupolven kaupunkiajopelistä, joka on merkittävästi kauempana tuotannosta.