Moottoripyöräilijöiden turvallisuuskehitys jatkuu suotuisana
Tekniikkaa päivitetään mutta tyyli säilytetään. Ensi kaudella Super Cub on myös selvästi aiempaa monipuolisempi käyttöominaisuuksiltaan.
Super Cubin 125-kuutioinen moottori saa odotetusti Euro 5- päivityksen. Moottori ei ole selvinnyt pelkällä hienosäädöllä, vaan aiemman moottorin sylinterimitat 52,4 x 57,9 mm (poraus x isku) muuttuvat lukemiin 50,0 x 63,1 mm. Tämä tarkoittaa, että moottori on käytännössä sama kuin ensi vuoden Monkey 125:ssa. Erona on kuitenkin vaihteisto. Kun Monkeyn vaihdemäärä kasvaa ensi kaudeksi viiteen, niin Super Cub jatkaa nelivaihteisena ja toisena merkittävänä erona on Super Cubin automaattikytkin, jonka ansiosta siinä ei ole lainkaan kytkinkahvaa.
Hondan mukaan moottori on aiempaa tehokkaampi, joskaan ero entiseen ei ole suuren suuri. Huipputehoksi nimittäin ilmoitetaan 7,2 kilowattia, joka on 0,1 kilowattia enemmän kuin ennen. Polttoaineen kulutuksen kerrotaan uudella moottorilla olevan vain 1,5 litraa sadalla, jolloin 3,7 litran tankillinen riittää lähes 250 kilometrin matkalle.
Suurin käytännön ero ensi vuoden Super Cubissa on kaksipaikkaisuus. Aiemmin malli myytiin meillä yksipaikkaisena. Jousitusta onkin kaksipaikkaisuuden takia muokattu sekä edessä että takana.
Moottori: yksisylinterinen, ilmajäähdytteinen nelitahtimoottori, 124cc
Teho: 7,2 kW (9,7 hv) / 7 500 r/min
Vääntö: 10,4 Nm / 6 250 r/min
Voimansiirto: automaattikytkin, neljä vaihdetta, ketjuveto
Akseliväli: 1245 mm
Istuinkorkeus: 780 mm
Tankin tilavuus: 3,7 litraa
Kulutus: 1,5 ltr / 100 km
Paino tankattuna: 110 kg
Keväältä 2021 Super Cubin koeajo, jossa kerrotaan lisää mm. automaattikytkimen käytöstä: