Hondan crosseihin on siis tullut merkittävä yhteinen päivitys; kolme uutta ruiskukarttaa, joiden välillä voidaan valita ohjaustangon oikealla puolella sijaitsevasta napista. Ensimmäinen kartta on standardi, toinen on maltillisempi ja kolmas aggressiivisempi.
CRF450R:n päivitetyssä versiossa on Hondan mukaan alakierroksilta asti parempi tuntuma takarenkaalla, myös tehoa on enemmän uusien sylinterinkansien ja pakoputkiston ansiosta. Vaihdelaatikko, männät ja kampikammio ovat saaneet päivityksessä lisää kestävyyttä. Myös jäähdyttimet on uusittu. Etuhaarukkaa on päivitetty kevyemmillä sisuskaluilla ja lisätyillä säätömahdollisuuksilla. Etujarrulevy on kasvanut 20 millimetrillä 260 milliin.
CRF250R on saanut 48mm Showa-haarukan, joka on kevyempi kuin edeltäjänsä. Myös takavaimennin on päivitetty Hondan hienosäädöin. CRF250 on saanut myös 260-millisen etujarrulevyn, uudet tarrat ja Dunlopin MX52F/MX52-renkaat.